Mars

Mars började med en härlig dag i skogen. Malva var på mulle i Dalby. Vide, Jimmy och jag gick fjärilsstigen. Jag blev sedan skjutsad till Sandby för att spela match. Vi mötte BK Höllviken och de var duktiga. Vi jobbade på bra och de fick ändå kämpa för att ta ledningen. Matchen slutade 0-3. Jag fick ett friläge, som jag borde ha satt, annars hade jag inte så mycket boll. Kul att säsongen är i gång på riktigt! Efteråt åt vi lasagne hos mina föräldrar.
 
  
Veckan därpå jobbade jag eftermiddag, men bytte till mig två förmiddagar i början. På måndagen var jag och Vide och hejade på Malva när hon hade simtävling. Frisim först. Malva började med rygg men kom sedan på vilket simsätt hon skulle simma. Bröstsimmet gick riktigt bra och hon var först i sitt heat. Hon avslutade med ryggsim. Bra kämpat i alla lopp och hon verkar tycka det är kul! Jag hann med två crossfit-träningar och cyklade till jobbet två dagar.
 
Skönt sedan med en frivecka då jag var frisk. På måndagen var Malva hos Nicki och lekte. Vide fick vara där medan jag handlade. Sedan hade vi en mysig eftermiddag och Malva och Nicki lekte själva. Malva var så glad när jag hämtade henne. Hon hade fått lösnaglar, men de satt inte på så bra och hamnade några gånger i maten. Till slut insåg hon nog själv att det inte var så praktiskt, även om hon tyckte de var så fina. Jag tränade sedan fotboll på kvällen och hade med mig Malva, som var med på hela träningen. Det blev sedan fotboll på onsdagen efter simningen och även två pass crossfit. På torsdagen var barnen hos farmor och Bosse, medan jag och Jimmy var ute och åt. Kycklingburgare med riktigt god potatis till. Det var länge sedan vi själva var ute. På fredagen cyklade vi till Hylliebadet efter Malva hade varit i skolan. Det blev mycket bus och lite träning. Vattenrutschkanorna var välbesökta. Efter att ha cyklat i motvind till badet, så hämtade Jimmy barnen efter vi badat klart. Själv flög jag hem i medvinden. Det gick nog dubbelt så snabbt! På lördagen var i Staffanstorp och bowlade. Vi körde med kanterna uppe allihop och själv kände jag mig urusel. Inte ens med dem uppe fick jag bra poäng. Jag lyckades i alla fall slå en strike till slut! På söndagen var jag i Borgeby och dömde en träningsmatch mellan två lag från Elitettan. Borgeby FK som kommer från ettan och IFK Kalmar som trillade ur damallsvenskan. Det var soligt, men väldigt blåsigt. Matchen slutade 1-1.
 
 
Veckan efter jobbade jag natt. Jag tränade fotboll två gånger och den här gången var Vide med på måndagen. Det går lätt att ha med honom. Han var med på lite saker och sen satt han och tittade på en stund. På helgen dömde jag LB07 - FC Nordsjälland. Kul match med mycket närkamper! Hemmalaget vann med 2-1. 
 
Mars avslutades med en frivecka. Jag tränade fotboll på måndagen och crossfit på tisdagen och torsdagen. På onsdagen var jag och barnen på Vanningen hela dagen och sedan lämnade jag dem på simskola. Själv åkte jag sedan in till Malmö IP. Jag hade fått matchen FC Rosengård - Trelleborgs FF p04. Det blev en jämn match, som spelades 6x15 min. Två korta pauser i varje halvlek och sedan en vanlig halvtidspaus. Det kändes som matchen gick snabbare, men den tog längre tid. Svårt att få till korta pauser. Det blir speciellt när killar spelar mot damer. Situationer som normalt inte uppkommer händer här. Jag var imponerad av Trelleborgs inställning. De körde på. Inget gnäll.
 
Jimmy fyllde år på torsdagen. På kvällen skulle vi överraska Jimmy med att äta ute, men Malva råkade avslöja det två dagar innan. Hon trodde nog ändå Jimmy skulle glömma bort det. Vi var på Bright Grill&Bar. Jag och Jimmy åt ryggbiffplanka och barnen pasta med kyckling i currysås. Det var gott! På fredagen var Malva hos tandläkaren på morgonen. Hon var duktig och fick välja en leksak. Hon frågade om Vide också fick en och han valde en tatuering. Vide var så intresserad av att få se tandborren, men han fick aldrig det och var lite besviken. Vi lämnade sedan Malva på skolan och jag och Vide bakade en chokladtårta till Jimmy. Vide smakade på allt och var nöjd med alla delar!
 
 
Sista helgen i mars hade vi ha träningsläger i Degeberga. Jimmy och barnen skjutsade mig till Lund. Sedan samlades vi i Gårdstånga. Vi körde sedan till Degeberga och var där vid halv sex. Vi blev indelade i stugor och jag hamnade med Liv, Emma Larsson, Johanna, Jackie och Olinda. Vi installerade oss lite och gick och åt. Kallops. Gott! På kvällen hade stughäng och några hade problem med myror.
 
På lördagen var det frukost och vi tränade sedan vid halv tio. Det var härligt med gräs, men det var ganska mycket tuvor. Ringen och lite passning och drivning med boll. Doppboll och spel i straffområdet. Vi hade sedan tävlingar. Stugorna mot varandra. Mitt lag vann nog inte många delar, men vi kämpade på. Vi var inte bra på att lyfta bollen över målet, men de andra grenarna hängde vi med på. Golf, ringen och placera bollen. Det var riktigt härligt väder. Vi hade spelarmöte i solen och gick sedan och åt. Korvstroganoff med ris.
 
Efteråt samlades vi för taktikgenomgång. Vi spelade med två nästan helt olika lag i de båda halvlekarna och vi delade upp oss. Johanna stod i mål i båda. Vi mötte Östanås-Bruks IF ett lag som spelar i samma division, men håller till i nordöstra. De började bäst i motvinden, men efterhand tog vi över. Vi hade några riktigt bra chanser och till slut satte Kajan 1-0. Emma N hade flera bra skott och till slut gjorde hon 2-0 via ribban och målvakten i mål. De hade en riktigt farlig frispark, som skruvades på insidan av muren i stolpen. Vi ledde med 2-0 i paus. I andra halvlek reducerade de snabbt till 2-1. Vårt unga lag kämpade på bra och kom upp i några omställningar. Östanås-Bruk tryckte på och vände till 2-4. I slutet kom jag in och fick några minuter till. Bra jobbat av alla!
 
Vi åt sedan kotletter med potatis och god gräddsås. Kvällen ägnades åt tävling. Jag var i samma lag som Felicia, Thea och Angelica. Först skattjakt och vi kämpade på bra och lyckades samla ihop mest poäng. Vi hade också en frågesport med fotbollsfrågor, som även vi lyckades bäst med. Bra ordnat av Tilda, My och Emma N.
 
På söndag morgon åt vi frukost och städade. Vi körde hemåt vid tiotiden. Ett härligt läger. Mycket skratt och underbart väder!
 
 
Jag åkte sedan till Malmö för att döma FC Rosengård - LB07. Lite kallt i vinden, men annars bra förutsättningar. För Rosengård var det genrep inför premiären, medan LB07 skulle spela mot Ajax veckan efter. Rosengård vann matchen med 4-0. Helgen avslutades sedan med en lugn eftermiddag och kväll med familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0