Födelsedag och BVC!

Min födelsedag började med skönsång av Malva och Vide. Jag öppnade några paket och fick toblerone, innebandyklubba, boll, träningslinne och shorts. Vi åt sedan frukost och åkte in till Malmö. Barnen skulle prova på cirkus tillsammans med Kellan. Först visade tre tjejer alla tricks och sedan fick barnen prova. Jonglera, diablo, gå på lina, snurra tallrikar, rockringar och några till. Jag provade också. Kul! Efteråt åkte vi på mammaträning på crossfiten. Barnen var med och körde fiskspelet på roddmaskinen. Malva var rädd för tränaren och grät flera gånger. På kvällen var jag och Malva på fotbollsträning i Harlösa. Passningar, löpningar, avslut och styrka. Roligt, men planen är inte bra. Linnea var hos mormor och morfar.
 
 
I fredags ägnade jag och barnen 2,5 timme åt att göra tårta. Malva ville ha en med hallonparfait och chokladkokosbotten och Vide hade en med chokladmousse med kladdkakebotten. De dekorerade sedan själva. Mamma, pappa, Mikael, Annica, Flora, Marianne och Bosse kom. Vi bjöd på indiskt och sedan tårtor och bullar till efterrätt.
 
 
I lördags var jag och barnen och spelade tennis vid gamla förskolan. I söndags var jag, Vide och Linnea i Skrylle med mormor och plockade blåbär. Först hittade vi inte så många, men sedan hittade vi många men ganska små. Det blev några timmar i skogen och sedan gjorde jag kräm och paj. Gott! Linnea fick några färska och gillade det.
 
 
 
I måndags var Malva och Vide hos Iris och Ingrid. Själv körde jag ett löppass. Några sprintar och 12x2 100 metersintervaller. Jag hämtade sedan barnen och körde ett Endurancepass på Gripen. Hopprep, burpees, wallball och wallballburpees. Sedan var kroppen slut.
 
Igår var jag på barnvagnspass på Gripen. Den här gången själv med Linnea. Hon var lugn i början, men sedan fick jag träna med henne. Jag klippte sedan gräset och åkte sen till jobbet och stannade där till 22. Mamma och pappa passade Linnea och Vide. Malva sov över hos en kompis och var borta hela dagen.
 
Idag var Linnea på BVC. 8-månaderskontroll. Allt verkar bra. Hon har börjat ställa sig upp mot saker och kan gå själv med gåvagnen. Hon äter allt utom ägg och har god aptit. Nästan alltid sover hon bra på nätterna. Någon enstaka gång hela natten. Hon vägde 8290g och var 66 cm lång. Huvudetsomkrets var 43,7 cm. 10 g och 0,7cm mindre än Malva. De följer varandra bra. Linnea följer sina kurvor. Vikten något över och längden något under.
 
På dagen kom Vide med Svante och Malva med Bianca. Jag gjorde 60 bananpannkakor. Alla gillade dem med grädde, hallon och jordgubbar. De som blev över ska vi ha med som matsäck imorgon när vi kör till Stockholm. Jag var sedan med alla barnen på mammaträning. De underhöll sig själva med de andra barnen och jag kunde träna på bra hela timmen. Efteråt körde jag fotbollsmatch med flera barn. Det var noga med resultatet. Tyvärr förlorade mitt lag med 7-6, men alla kämpade på bra och var helt svettiga efteråt. Vi gick sedan hem och har packat inför resan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0