Oturskille och avslutningar

Juni började med fint väder och vi åkte till stranden efter skolan. Jag tränade crossfit och fotboll på tisdagen. Jag kände inte av låret, men tog det försiktigt. På onsdagen testade jag att jogga 20 min i sträck. En del av rehabprogrammet för min baksida, som jag har fått av min fyscoach. På onsdagen var jag på mammaträning och torsdag och fredag körde jag crossfit. Barnen hade med kompisar flera dagar och Vide som skulle sluta på förskolan veckan efter fick flera lappar med hjärtan av två tjejer på förskolan. Så sött!
 
På fredagen hämtade vi som vanligt Malva. Hon och en kompis cyklade före oss hem. Vide körde spark framför mig. Vid den vita muren mittemot frisören så small det. Det kom ut två killar på cyklar som var dubbelt så gamla som Vide och det blev tvärstopp. Vide körde in med sin mun i styret på en av killarnas cyklar. Det sprutade blod, en tand slogs av och tre tänder blev väldigt lösa. Frisören kom ut och vi fick hjälp av henne och de två killarna över gatan. Vi lånade toaletten hos frisören. Det rann mycket blod och Vide hade väldigt ont. Jag ringde tandläkaren och skjutsade sedan hem Vide i cykelvagnen med Linnea. Vi fick tid senare på eftermiddagen och körde in till Hyllie. Det rann fortfarnde blod. Tandläkaren började med att fotografera med en stor kamera. Sedan bedövade hon mycket och drog ut de två framtänderna där uppe. Hon sydde sedan igen jacket i överläppen med sju stygn. Jacket på underläppen ville hon inte sy, så vi fick åka in till akuten. Vide var så duktig hela tiden och fick när vi var klara välja hur många saker han ville i lådan. Han valde tre tatueringar. Vi körde sedan vidare till akuten. Vi fick vänta i 1,5 timme. Vide somnade i mitt knä. När vi väl kom in, så blev han sydd med fyra stygn på underläppen. En sköterska tyckte synd om Vide och letade upp en isglass, men han åt knappt på den så jag fick äta upp den. När vi kom hem, så var klockan åtta. Det rann sårvätska och saliv från munnen. Vide ville inte svälja och kunde knappt stänga munnen.
 
På lördag morgon var det lite bättre och han vill på sista gången på tennisen. Han svalde fortfarande inte och sprang runt med ett papper i ena handen. Efter tennisen så körde vi förbi Lekia. Vide valde ett armborst, en svart mjukisdrake och en pruttkudde. Malva valde en mjukis leopard. Hon hade svårt att ta in att jag tyckte så synd om Vide och började till slut gråta när jag berömde Vide som lyckades dricka. Vide blev bättre och bättre under dagen. På kvällen var Vide och Malva på tennisavslutning på Hyllie sportcenter. De hade tipsrunda, pizza och spelade tennis. Jag och Jimmy blev också sugna på pizza och beställde. När barnen kom hem, så fick Vide i sig ett choklad.
 
På söndagen tränade jag crossfit och körde ett intervallpass. Så fin Vide såg ut redan på söndagen  med tanke på hur illa det var. Under dagen kunde han äta mer och mer, trots att läpparna var väldigt svullna. Han började busa och kännas som sig själv igen.
 
 
Andra veckan i juni blev det mycket träning. Crossfit på måndagen och tisdagen. På tisdagen hade vi sedan match mot ett pojklag i Hardeberga. p08 tror jag och de hade förstärkt med herrlagets målvakt. Peter var domare, så vi skötte allt själva. Roligt att spela igen. Killarna gav bra motstånd och kämpade på bra. Vi gjorde en hel del mål, men med mer skärpa och en lite sämre målvakt så hade det blivit många fler mål. Kul att känna lite matchkänsla igen. På onsdagen hade vi lite avslutning med mammaträningen. Först ett skönt pass som vanligt och sedan trädgårdshäng hos Lis. Hon bjöd på en massa gott. Vi stannade tills vi skulle gå och hämta vide. Mycket trevligt. Jag testade sedan att köra några sprinter och även om jag känner mig lite rädd så känns det bra i låret.
 
På torsdagen var det skolavslutning för Malva och Vides sista dag på förskolan. Inget är ju som vanligt den här våren, så jag fick inte så något. Efter skolavslutningen följde Malva med en kompis hem. De åkte och firade med glass. Jag hämtade Vide på förskolan. Han hade skrivit och ritat till Sanna och Herolinda. Han ville också säga hejdå till Fabiola i köket, men hon var inte där så han skrev till henne på tavlan. Jag tror hon blev glad! Jag och Vide åkte sedan till tandläkaren för att de skulle titta på munnen. Vi träffade en ny och hon tyckte det hade läkt fint. Vide var sig själv hos tandläkaren och frågade och ville pilla på allt. Förra gången var han väldigt stilla. Själv glömde jag sedan helt bort att vi hade avslutning med fotbollen. Jag måste ha varit helt förvirrad. Kom på det en kvart innan träningen började.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0