Dagens träning

Det var inte alls varmt och skönt i Hardeberga. Vinden var riktigt kall. Träningen var lik tisdagens träning. Mycket spel i alla övningar! Vi började med fotbollstennis. Först en som jagade, två tillslag och tre passningar. Efter ett tag lade vi till att vi inte fick spela tillbaka till den vi fått bollen av. I slutet gjordes övningen svårare. Två som jagade och två passningar. Jag tycker det fungerade mycket bättre idag än i tisdags, även om en del passningar fortfarande är lite lösa. Sedan blev de tre lagen två. Vi spelade halva laget i taget. Ganska liten plan, men stora mål. Det gällde att avsluta snabbt och sen försvara sig direkt. När man försvarat sig, så bytte man med de andra i laget. Ibland var vi dåliga på att snabbt komma till avslut, men det blev mycket skott. Stor skillnad sen vi gjorde den första gången på träningslägret. Vi avslutade med spel. Stundtals fungerade spelet bra. Vi hade Rille emot oss och det kändes som hans långa ben tog allt. Jag lyckades slå en "riktig" tunnel en gång på honom. Jag brukar aldrig göra det annars, så man får leva på dem när man gör det!;) Efter träningen blev det fika och sen skulle jag snabbt iväg till korpen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0