Farfar

Idag skulle farfar fyllt 80 år. Det är nog från honom jag har ärvt mitt sportintresse. Mamma och pappa är det inte ifrån. Han tittade också på all sport! De andra tyckte vi var tråkiga och ville hellre se något annat. Han älskade att titta på oss när vi spelade fotboll när han var nere och hälsade på. Han ringde alltid och frågade hur matcherna hade gått. Ett tag fick jag en tia för varje mål jag gjorde, men antingen tror jag det blev orättvist mot mina syskon eller så ruinerade jag honom.;) Så han fick sluta med det. Jag trodde alltid att han skulle bli väldigt gammal. Han var hur pigg som helst. Tyvärr förändrade sjukdom allt. Eftersom han alltid har bott så långt bort, så tror jag det tar längre tid att förstå att en person är borta. Han ingick inte i vårt vanliga liv här nere. Det är först när man var uppe och hälsade på som man insåg att han inte fanns mer.
 
image75
Mamma, Mikael och farfar ute och åker skidor 2005

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0