Korpen

Efter att ha gått in i ett rör och fått en jättebula i huvudet, var jag nästan tveksam om jag skulle kunna spela. Måste sett sjukt kul ut, men var inte alls skönt. Hade tänkt att undvika att nicka, men inte tänkte jag på det när bollen kom. Det gjorde riktigt ont, så imorgon ställer jag inte upp om det är nickträning.

Vi hade problem med att få ihop folk idag igen, som vanligt. Peter, Anders och Linus ställde upp, så vi var fullt lag. Det enda som saknades var en riktig målvakt och det skulle behövts idag. Vi mötte Bollkontroll och det hade de verkligen i andra laget. Speciellt två av killarna, som var riktigt bra. Vi hängde inte med i deras tempo och kvicka dragningar. De var samspelta och det tog ett tag innan vi kom rätt. Vi lyckades snyggt kvittera till 3-1, en bit in i matchen. Efter flera passningar på få tillslag, når bollen fram till Katrin som trycker in den. Innan paus hoppar jag in i mål och då går det som väntat. Det finns en anledning till att jag inte är målvakt. Jag släppte in två mål och det stod 5-1 i paus, tror jag. I andra står Zoran hela halvleken och han gör några riktigt bra räddningar. De dominerar totalt i början, men vi håller ändå ihop bra. Peter gör ett mål, lågt precis invid stolpen. Efter att de utökat med något mål, så skjuter sedan Linus in vårt tredje. Matchen slutar 9-4 eller något sånt. Det sista gör jag när vi kontrar tre mot en. Jag får bollen ute på kanten och både backen och målvakten täcker upp för passning, så då fick jag skjuta in den vid närmsta stolpen. Vi blev nu trea i serien. Två förluster mot två bra lag! På tisdag är det första omgången i cupen och det kommer bli riktigt tufft då vi möter Smoothie som leder division ett.

Efter matchen kollade jag lite på Barca - United. Barca hade helt klart mest boll, men hade svårt att skapa farliga målchanser. Jag hoppas Barca fortsätter spela bra och gör mål på Old Trafford. Ronaldo kanske är lite knäckt nu efter straffmissen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0