Rolig träning

Lina berättade i bussen på väg ut till träningen att Rille skulle hålla i den idag och att den därför skulle bli lugn. Ganska skönt eftersom många hade spelat två matcher i helgen. Men lugn var den inte...

Först kändes det som vi skulle bli väldigt få. Vi från Lund var först på plats, fem minuter innan. Efter hand dök folk upp. De som ska gå modevisning hade fastnat i bikiniprovandet. Vi började träningen med en riktig matchuppvärmning. Man var helt slut bara efter uppvärmningen. Sedan delade vi in oss i tre lag och körde allsvenskan. Den är alltid kul, men väldigt jobbig. Det blev mycket springande fram och tillbaka, så länge man orkade. Sen blev det mest löpningar framåt och hemåt-jobbet blev lidande i de flesta lagen. Vi fick öva mycket avslut och det var nog bra med tanke på matchen i lördags. Efter allsvenskan spelade vi med två lag ett tag. Jag tyckte båda lagen fick igång ett bra spel och det var mer närkamper än vad det brukar vara på träningarna. Emma vägrade att släppa förbi mig och även Hanna L tryckte till mig några gånger. Skoj när det blir tuffare spel, så länge det inte blir fullt. Den redan jobbiga träningen avslutades med 8 sträckor över kortsidan och i slutet lyfte knappt mina ben. Ska bli skönt att vila imorgon, om jag inte kommer på något jag måste göra! Det roligaste med dagens träning var att Hanna P dök upp. Inte märktes det att hon vilat i flera månader från fotbollen. Hon kommer tillföra laget mycket både på och utanför planen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0