Festen


Jag, Ogge, Olinda, Kajsa, Andy, Louise, Sandra och Sofie!

Jag slutade tidigt i fredags och kom till Hardeberga mycket tidigare än väntat. Det var mycket festsuget folk på plats i klubbstugan. Tror vi var runt 40. För att vi skulle hitta rätt plats fick vi dra en lapp. Själv fick jag julgröt. Det gällde sen att hitta sin plats. Det var många frågetecken hur det skulle gå till, men till slut kom någon smart (eller någon som visste) på att man skulle titta under stolen. Wea var snabbast och själv var jag nästan sist. Tobbe N tipsade mig att gröten fanns bredvid honom. Sedan blev det pizza i mängder, sång och skålande. Sedan var det dags för prisutdelning. Det var inte många som hade tagit utklädningen på så stort allvar, men några seriösa fanns det. Sandra vann första priset och Olinda och Kajsa fick tröstpris. Tröstpriset firades med en fin sång. Sedan var det dags för Wea att prisas för att hon var först att sätta sig. Det stod ett rim på paketet. Hon skulle utse tre personer som skulle äta godissnöre fortast. Lina, Pilan och Hanna blev kandidaterna. Lina började bra. Pilan var grym på att få in snöret i munnen. Men det var Hanna som lyckades svälja allt snöre och vann. Hon öppnade paketet och ett nytt rim kom fram. Manligaste skägget skulle utses och David H vann. Han i sin tur skulle utse tre kanditater till starkast lungor. Jeppe, David J och Jernberg fick äran att blåsa sönder varsin ballong. Jeppe var klart snabbast. Han utsåg snyggast frisyren och Tobbe N vann. Tobbes rim handlade om snyggaste benmuskel. Jernberg, Jeppe, Anders och Andy fick komma fram och spänna sina muskler. Andy utsågs till vinnare. Sedan var det dags för ballong-tävling. Alla fick varsin ballong och ett snöre att binda den runt foten. Många ballonger gick sönder redan innan vi började och några blev därmed diskade redan innan tävlingen hade börjat. När tävlingen väl började var det kaos, massor av folk över allt. Olinda ruvade på sin ballong som en pingvin under sitt lucia-linne, men till slut lyckades någon komma åt den. Efterhand försvann fler och fler och till slut var det jag, Anna L och Linus kvar. Efter en lång och svettig kamp lyckades jag stå som segrare efter att båda deras ballonger gått sönder nästan samtidigt. Jag fick öppna paketet och fick ett choklad-fondue-set med en chokladkaka till. Min fina röda ballong tog sen Lina sönder. Med glädje krossade hon den... Resten av kvällen blev det mycket dans och även en hel del snöbollskrig för de modiga. Några riktiga fullträffar! Senare under kvällen serverades kladdkaka med grädde och lite snacks. Riktigt lyckad fest, som alltid. Själv fick jag bege mig hem tidigt runt halv ett, för att hinna sova lite innan jobbet. Hoppas avslutningen var lika lyckad som resten av festen. Tack Malin och Louise (och kanske någon till) för en bra planerad fest!
 
Några bilder från festen, fler finns på facebook...

Olinda visar styrkaJag, Tobbe, Hanna och OlindaSå här glad blev Sandra när hon vann bästa utklädnad!:)Wea fick paket för att snabbast ha hittat sin platsBallong-blåsar-tävlingBallong-stampar-tävlingKajsa med tom chokladkalenderSofie, Kajsa och Lina shakar lossLinaKvällens coolaste dans stod Tobbe och Pilan förJag och OlindaElin och Olinda myser under jackorna...men när Olinda blir för närgången, blir Elin livrädd...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0