Jag hatar att förlora...

Idag var det riktigt varmt väder för fotboll och bara lite svalkande vind. Jag var sen till matchen och kom inte förrän en halvtimme innan matchstart. Resten av laget hade av olika anledningar bara kommit några minuter tidigare. Vi saknade "bara" Hasse, Sara och Olinda och ställde upp med Emma L - Emma H, Josse, Sandra - Louise, Pilan, Malin S, Lina, Lilly - Stina, jag. Jessan och Benita började på bänken. Skillinge hade inte med Josefin Ovesson.

Matchen är jämn från början. Det är snabba anfall åt båda håll. Stina kommer nästan igenom flera gånger. Tyvärr går de flesta av våra bollar på deras säkra mittback. Hon tar under en period allt eller är det vi som slår alla bollar på henne. Båda lagen är ganska slarvia i passningsspelet och det skapas inte så många farliga målchanser åt något håll. Vi har några hörnor som Emma slår bra. Deras målvakt är bra med på nästan alla och boxar ut bollen ur straffområdet. Lina är riktigt nära att nicka in en av dem, men tyvärr går bollen över mål. Vi får en svacka en bit in i första halvleken. Vi kommer lite fel och många är trötta. I mitten av halvleken kommer Jessan in på mitten istället för Malin. Hon tar för sig bra och slår flera bra bollar. Jag får en bra djupledsboll av Jessan och kommer fri lite till vänster. Ensam med målvakten slår jag bollen till höger om henne och den rullar in i mål. De kvitterar när det inte återstår så mycket av första halvleken. Vi är uppe i anfall långt ute till höger. De bryter och en av deras spelare driver från eget straffområde till vårt straffområde. Vi faller och faller och sätter inte press på henne. Hon får bra träff och bollen går i en båge och precis in under ribban. 1-1 var ett ganska rättvist resultat av första halvlek, men vi kan mycket bättre.

I andra halvlek börjar Skillinge bra, men efterhand skapar vi mer och mer. De ställer oss offside ett antal gånger, men några gånger är det riktigt nära att de misslyckas. Vi vinner boll högre och högre upp i plan och deras anfall är mer och mer kontringar. Efter en kvart slår de en långboll ut på deras vänsterkant. Deras yttermittfälltare kommer runt och slår ett långt inlägg. En av deras spelare är först på bollen och nickar retfullt in 2-1. Hon kommer bra upp på bollen och nickar den tillbaka mot första stolpen. Bollen har inte hög fart, men går ändå in i mål. Efter målet pressar vi och vi slår många bollar ut på kanterna. Malin flyttar upp i anfallet och Stina ner på yttermittfältet. Med kanske 20 minuter kvar tycker jag att deras målvakt borde bli utvisad. Malin får en bra djupledsboll och petar bollen precis innan målvakten hinner nå den. Målvakten springer rätt in i Malin och domaren blåser frispark och ger målvakten gult kort. Bollen gick lite ut mot kanten, men det var inga backar i närheten och Malin hade lätt hunnit upp bollen och kunnat spela den mot öppet mål. Frisparken går tyvärr över mål. Benita kommer in i anfallet och Malin flyttar ner på mitten. Nästan direkt är Benita nära att kvittera. Stina kommer runt bra på vänsterkanten och slår ett inlägg. Det känns som målvakten säkert ska ta bollen, men hon tappar den. Benita är på bollen, men den fastnar på en back och sen får målvakten kontroll på den. Jag har ett inlägg från högerkanten som en av deras backar nickar hårt mot egna stolpen, men målvakten är bra med och räddar. Stina har ett bra läge från nära håll, men bollen går precis utanför stolpen. Med tio minuter kvar har vi ett bra anfall. Benita skarvar bollen till Lina, som spelar vidare till mig och jag slår bollen på ett tillslag högt i bortre delen av målet. Målvakten är på bollen, men kan inte ta den. 2-2 kändes riktigt skönt. Men glädjen blev kortvarig. Nästan direkt på avspark kommer de runt på högerkanten och slår ett inlägg. I utkanten av straffområdet får deras yttermittfältare tag på bollen och får perfekt träff och bollen går in precis in under ribban igen. Efter målet fortsätter vi att pressa. Jag blir fälld precis utanför straffområdet och det var riktigt nära att det blev straff. Frisparken går även den här gången över mål. Vi borde öva på att få frisparkarna på mål eller framför mål. I slutet har Benita en bra chans när hon nästan får träff på bollen från nära håll till höger i straffområdet. Även jag får en bra chans efter en passning av Lina, men skottet täcks av en back. Lina har ett skott en bit utanför straffområdet, men målvakten tar bollen.
 

image111
Vi pustar ut efter matchen


Tyvärr lyckas vi inte få in någon kvittering och vi förlorar med 3-2. Matchen påminner en hel del om matchen i Bunkeflo. Vi har verkligen chanser att göra mål, men det vill sig inte idag. Skillinge är effektiva i sina avslut. Det är bara att komma igen och se till att vinna matcherna som kommer. Frida Parkhagen fick pris som hemmalagets bästa spelare. Förutom hennes soloprestation som leder till deras första mål, är hon bra med och vinner mycket bollar på mitten. Jag fick bortalagets pris. Det var ganska roligt, för de sa att nummer nio hade vunnit. Jag som har haft olika nummer varje gång visste inte att det var jag. Tyvärr så kan jag inte hålla med att jag var så bra. Hade vi vunnit hade det varit roligare att vinna ett sånt pris. Jag tycker alla jobbar på bra i värmen och att vi var värda att få med oss minst en poäng! Nästa helg väntar BK Vången på bortaplan.
 

image112
Tröstpris?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0