Enkel vinst!

Wormo kom väldigt sent till Dalby, så matchen började nästan en halvtimme sent. Vi startade med Camilla - Emma, Josse, Malin S, Anna - Stina, Lina, Malin R, Pilan - Jaque, jag. Hanna bytte med Camilla efter en halvlek. Alex, Sofie I och Emelie började också på bänken.
 

Publik
Vår trogna publik!


Vi börjar matchen riktigt bra och pressar Wormo högt upp. De har svårt att få undan bollen och vi skapar någon riktigt bra chans. Efter några minuter får vi hörna. Emma slår den bra mot första stolpen. Wormo nickar ut bollen, men den hamnar hos mig. Jag skjuter och via en Wormospelare går bollen i mål. Vi fortsätter vår press och Jaque gör 2-0 efter riktigt bra spel. Få tillslag och enkla passningar. 3-0 kommer strax därefter. Vi får en ny hörna. Den här gången från vänster. Emma slår in den framför mål och Malin R är framme och nickar in bollen. Vi spelar bra och tar det lugnt. Wormo skapar ingenting. Alex kommer in som högerback och kommer snabbt in i matchen. Hennes hörnor och inkast är riktigt bra. Vi missar flera riktigt bra chanser. Malin och Lina dominerar helt på mitten och vinner mycket boll. De tar flera bra avslut själva eller spelar vidare till andra spelare i fart. Efter ungerfär halva halvleken, börjar Wormo komma in i matchen mer och mer. Vi stressar en del och spelar bort passningar. 4-0 kommer efter att Lina snyggt tagit sig in i straffområdet nere på vår vänsterkant. Jag "tar" bollen av Lina och ska spela in bollen snett inåt till Jaque eller Stina, men bollen tar på en back och går direkt i mål. 5-0 gör vi efter att Lina vunnit en av deras insparkar. Hon spelar vidare till mig och jag spelar tillbaka. Lina får bra träff precis utanför straffområdet och bollen går snyggt in vid bortre krysset. Vi hade kunnat få in några till bollar innan paus. Jag får några underbara passningar av Jaque i slutet. Ett läge skjuter jag i stolpen efter att ha rundat målvakten och det andra friläget skjuter jag rakt på målvakten. Sådana chanser måste sitta. Istället får de reducera till 5-1. Vi får inte riktigt undan bollen i en kontring och de skjuter in bollen otagbart för Camilla.
 

Anna och Pilan ser lite rädda ut...
Anna och Pilan, är ni rädda för bollen?!;)


Vi började halvleken riktigt bra, men tappade helt spelet under perioder i slutet av halvleken. I andra halvlek kommer Emelie in som vänsterback och Sofie som vänster yttermittfält. I början av halvleken är vi inte riktigt med. Det är Wormo som har mycket boll på vår planhalva, men de skapar få chanser. Vi spelar mycket på högerkanten och borde vänt ut mer till vänster. Efterhand så tar vi åter över matchen. Stina har mycket bollar på sin kant och vi skapar flera bra chanser. En kvart in kommer 6-1. Emma slår en hörna, som jag skarvnickar vidare. Malin R kommer bra och trycker in bollen. Snabbt efter kommer 7-1. Malin R vinner bollen på mitten och slår en perfekt djupledsboll till Jaque. Hon är riktigt stark i kroppen och vinner i kamp med en back bollen och får ett friläge. Kyligt rullar hon bollen förbi målvakten. 8-1 skjuter jag in efter att ha fått en bra boll av Malin. Precis när jag ska skjuta får jag en tackling, så jag har ingen aning om vart bollen tog vägen, mer än att det blev mål. Lina kommer in i anfallet istället för Jaque och hon briljerar som vanligt med sina klackar. De funkar i alla lägen! Stina går sen upp i anfallet när jag byter med Anna, som tar Stinas plats. Vi fortsätter trycka på. Wormo kommer upp i några lägen, men oftast tar Hanna säkert bollen. Tyvärr lyckas de få en straff i slutet. Hanna går på rätt håll, men straffen är bra slagen och går in vid stolpen. I slutet trycker Anna in 9-2.

Kanske inte den bästa värdemätaren, för vi var så pass mycket bättre än dem. Hade vi spelat enkelt och lugnt hela matchen, hade vi vunnit med mer. Kul med många målskyttar och framför allt tog många av de nya för sig bra. Även om inte motståndet var det bästa, var det ett bra sätt att spela ihop oss och det fanns mycket positivt. Alltid kul med match!
 

Välkommen tillbaka, Malin!
Efter två mål, fick Malin lov att skriva på för oss!


Efter matchen bjöd Erik som vanligt på "lite" godis. Bus eller godis, tur att jag valde godis!:) Fast det roligaste var att Malin skrev på, efter dagens två mål och bra jobb på innermittfältet. Välkommen tillbaka!!
 

Bus eller godis?
En liten del av godiset...

Kommentarer
Postat av: Emma

har du Milans mobilnr?

2008-11-02 @ 16:32:05
Postat av: Helena

Japp, det har jag! Vill du ha det?;)

2008-11-02 @ 16:45:23
Postat av: Èmma

har du milans mobilnr?

2008-11-02 @ 17:33:20
Postat av: Emma

haha sorry, men min dator var helt knas, stod att här inte var några kommentarer skickade ;s haha. men hon svarade sj på hemsidan så jag har redan fått tag i henne, men tack ändå :) hoppas du får en trevlig resa :)

2008-11-02 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0