Helgen

Bishops på fredagen med Ida, David, Erik och Jerker blev en trevlig början på kvällen. Massa roliga kommentarer och oväntade samtalsämnen, som man inte alltid hängde med i. Vi kanske inte hade väldigt mycket gemensamt, om man inte ens vet vem Fredrik Ljunberg är och hatar fotboll. Efterhand kom det fram att både Erik och Jerker hade gått på Kille och det blev en massa Sandby-snack. Nu hängde nog inte David med alls.

Tozz kom till mig efter att ha varit på inflyttningsfest. Först var vi taxi till hennes syster och några kompisar, när de skulle till Jägers. Så då har man varit där också, även om vi bara var på parkeringen. Sedan blev det Wedding Daze hemma hos Tozz. Rolig film! Efter det blev det en kort sväng in på gästgivaren i Eslöv, innan mitt tåg gick hem. Jättekul att träffa Tozz igen. Det får vi göra om snart!

På lördagen blev det inte mycket vila. Jobb. Direkt till Svalöv och den något konstiga matchen mot Svalöv. Sen hann jag precis hem om, innan Ida kom och vi åkte till Hennie och Martin. Vi tog med oss suchi och kebab och under de första timmarna var festen i köket. De bjöd på goda snittar, oliver, korv, kex och ost. Tequila som välkomstdrink och ett gott bål. Några försökte få in festen i vardagsrummet genom att ta med chipsen och nötterna. Det blev en massa tjejsnack med Hennies sjuksköterskekompisar. I slutet hamnade till slut alla i vardagsrummet och många ville vara DJ. Vi åkte sen till KB. Riktigt kass musik, bara några få låtar som gick att dansa till. Rolig fest, men roligare utgångar har jag varit med om. Kanske var jag lite för trött, men tror inte jag hade tyckt musiken hade varit bättre om jag hade varit piggare.
 
FöreHennie fixar Ida med sitt dyra puder!EfterFesten har flyttat in i vardagsrummet

På söndagen blev det kvalet i Sandby med den väntade utgången. Mycket folk som man kände som var och tittade. Satt mest och pratade med Beckis och några Sandbyspelare. De var tvungna att pika mig lite för straffen, som jag fick när vi mötte dem. Även om Sandby nu fick en nästan lika billig straff. Efter matchen var jag helt genomfrusen. Trots att jag för första gången tagit fram långkalsonger, mössa och vantar. Jag var hemma hos mamma och pappa och åt nybakade scones och muffins. Riktigt smaskens! På kvällen blev det Polarexpressen hos Jimmy även om jag egentligen var för trött för att kolla på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0