Mycket fotboll igen...

Idag var jag först och kollade på Teamet mot Hammenhög. Sandby ställde upp med ett bättre lag idag än igår, men Hammenhög stod emot bra i första halvlek. Hammenhög känns som ett betydligt bättre lag än Böljan och skapade en del farligheter framåt. Sandby slarvade, men tog efterhand tag i sitt spel. I pausen stod det 0-0. I andra gör Sandby två snabba. Ett efter att Hammenhög inte fått undan bollen och ett direkt på hörna, där målvakten inte får tag på bollen. Själv var jag tvungen att gå sen. Matchen slutade 3-0 till Teamet, väntat med så starkt lag!

Vid två dömde jag Staffanstorp - Bunkeflo. En p15-match. Kul att döma killar. Det går betydligt fortare och många tekniska spelare jämfört med division 5 damer, som jag annars mest har dömt. Gäller att vara mer med i olika situationer. Det är lite fulare spel, mer efterslängar och prat än vad det är bland tjejer. Heta känslor i vissa situationer. Matchen idag funkade riktigt bra. Bra stämning på plan och både ledare och publik skötte sig exemplariskt! Precis som igår, så jag hoppas fredagsmatchen var ett undantag!

Efter matchen fick jag snabba mig till vår u-lagsmatch som började vid fyra. Hann i lagom tid för att hinna byta om till matchen skulle börja. Först lyckades jag ta fel tröja, inte lätt när den jag skulle ha låg gömd under alla andra kläder. Dessutom blev jag anklagad för att äta godis, när jag laddade med en nyttig banan. Undra hur Louise kunde få för sig något sådant!?!;) På med rätt matchtröja och sen började matchen. Matchen var ingen höjdare. Själv kom jag in som yttermittfältare. Tror Kick spelade 4-3-3, så jag var oftast helt själv ute på kanten. Det var svårt att veta var man skulle ligga och det kändes som jag låg mest fel, för jag rörde knappt bollen i första halvlek. Lågt tempo från båda lagen. BK Kick var mest taggade och vann med 4-2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0