HBK - Sjöbotjejerna

Innan matchen snackade vi en del om fredagens match mot Löberöd. Det lät som mycket kunde bli bättre, framför allt inställningen. Det var premiär uppe i Hardeberga idag. Planen var inte den bästa, men vädret var perfekt för fotboll. Nya matchbollar som såg ut som badbollar, men de fungerade riktigt bra att spela med. Vi ställde upp med: Camilla - Elin, Elle, Josse, Anna - Louise, Pilan, Ros, Malin S - Wea, jag. Jessan, Sofie I och Aleks satt på bänken.

Från början är det ganska jämnt, men sen känns det som Sjöbo tar ett litet övertag. Vi ligger bra och släpper inte till något. 1-0 kommer ganska tidigt. Louise får en bra boll ute på kanten. Hon spelar perfekt in bollen till mig, som kan ta mig förbi målvakten och rulla in bollen i öppet mål. Sjöbotjejerna svarar snabbt. Camilla räddar den första höga bollen, men returen går rakt ut. Deras anfallare är först på bollen och det står 1-1. 2-1 kommer efter ett inkast ute på vänsterkanten. Jag får med mig bollen och spelar Pilan som tagit en djupledslöpning i mitten. Pilan väggspelar med Malin S och får sen helt öppet mål. 2-2 kommer innan paus. Det kommer en hög boll igen. Camilla är på bollen, men kan inte hålla den. Jag tycker vi spelar upp oss under halvleken. Vi har flera riktigt bra skottlägen och det är bra att vi vågar skjuta. Ros och Anna har de bästa lägena. Vi var väldigt nära på att få en straff med oss, efter att en Sjöboback fått bollen på handen. Inte avsiktligt, men hon hade den väldigt lågt ut från kroppen. Lika efter första halvleken var rättvist.

Sjöbo börjar bäst i andra halvlek. Under de första tio trycker de på och vi försvarar oss bara. I en kontring spelar Wea in till mig. Jag blir fri och kan peta in 3-3. Sjöbo gör 3-3, efter ett hårt skott som går över Camilla i målet. Sen tar vi över matchen helt. Sjöbotjejerna är stressade och kommer ingenstans. Vi tar ledningen med 4-3. Jag får bollen vid straffområdesgränsen och kan rulla in bollen vid närmsta stolpen. 5-3 kommer efter en riktigt bra slagen hörna av Elin. Pilan kommer perfekt på bortre stolpen och kan snyggt nicka in 5-3. Vi fortsätter att skapa bra chanser sen. Wea har någon chans, jag har två skott utifrån båda med vänstern, Pilan har några skott och Malin S skjuter precis utanför efter ett väggspel ute på högerkanten. Under sista tio minuterna lyckas de sen först reducera och sen kvittera på två snabba omställningar. Båda målen ser likadana ut. Frilägen som spelaren petar förbi Camilla i målet.
 
Glada tjejer efter matchen!

Jag tycker vi gör en bra match. Alla får klart godkänt! Fast vi får se till att vara koncentrerade under hela matcherna i fortsättningen. Det kändes ganska onödigt att tappa ledningen i slutet. Resultatet påminner om några av våra matcher förra året, men vi får se till att vara på tårna och hålla tätt i serien i år. Nu får vi ladda inför premiären mot BK Kick i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0