Fotboll i strålande sol

Sportlov nästa vecka och några som är iväg och åker skidor. 15 stycken dök upp i kylan, men solen värmde bra. Planen var ganska bra, men blev lerig efterhand. Vi började med kvadraten. Vi fortsatte med hälften i mitten och hälften utanför. Dubbelpass, dubbelvolley, bröst-volley och enkelpass. Sedan var det dags för lite hörnor. Elle försökte styra upp det, men det blev ganska oorganiserat ändå. Själv fick jag till två lyckoträffar från långt håll. Härligt när sådana sitter. Emma H och Andreas slog in bollar från varsitt håll. Några bollar gick in i mål, men vi får öva mer på att få in någon riktigt bra hörnvariant. Sedan var det dags för kondition. 15 minuter 70-20. Själv gillar jag konditionsträning och jag tror alla tycker det är skönt när man är klar. Ska nog ut och springa några gånger i veckan nu när jag känner mig helt frisk igen. Alltid skönt att orka mer än motståndarna. Vi avslutade träningen med spel, där det gällde att hålla bollen inom laget med två tillslag. Från början var det ganska rörigt och passen satt inte riktigt där de skulle. Efterhand blev det riktigt bra. Bra rörelse, snabba pass och bra snack. Sofie N var riktigt på hugget och var med överallt. Nästa helg är det dags för första träningsmatchen mot BK Olympic. Jag antar att många fortfarande är iväg och åker skidor, men vi får säkert ihop ett bra lag ändå! Ska bli skoj att komma igång med matcher igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0