Pernillas 30-årsfest

Igår kväll var vi bjudna till Pernilla. Hon skulle ha tjejmiddag. Jessan, Sofie N, Jenny, Malin R, Milan, Lina, Olinda och jag var där från laget. Sen var det lite annat folk där också. Vi fick fördrink och tilltugg när vi kom dit. Sedan blev det mat. Potatisgratäng, kalkon, rostbiff, bröd och sallad. Väldigt gott! Vi hade lite tävlingar och man skulle gissa, innan vem man trodde skulle vinna. Själv var jag med i tävlingen Vem är mest på smällen? En tjej med stor mage var med, men så lätt skulle hon inte vinna..;) Det gällde att blåsa en ballong tills den smällde. Det var inte lätt, när man började skratta. Jag låg långt efter i början, men tog igen det och med några sista blåsningar smällde min. Sofies hade redan smällt, men hon blev diskad. Nästa tävling var Vem är mest blåst? Malin tog hem segern med sin specialvissling. Jag och Jutta hade två rätt i det läget. Vem är rappast i flabben? Vi trodde på Lina, men hon kändes inte så vinstsugen när hon i slutet började prata om Jessan. Istället var det Jessan som snabbt fick i sig snöret. Synd för henne hade hon inte röstat på sig själv. Otaktiskt!;) Sista tävlingen gällde Vem är kung i baren? Olinda var ju given här. Milan hoppade av tävlingen, då hon körde och valde mig som sin ersättare. Det gällde att dricka upp en cider snabbast. Mätt och inte alls sugen på cider gick jag fram. Tog en klunk, men blev sen imponerad av Olinda som var helt fokuserad på att vinna och lyckades också med det. Grattis till henne!:) Själv hann jag nog ta två klunkar. Jenny och Lina vann tävlingen då de hade tre rätt av fyra. Priset var vad jag vet bara äran! Men roligt med lite tävlingar! Det bjöds på god kolakaka till efterrätt. Sen kom det fram chips, jordnötter, jordnötsringar och godis. Trots att jag var mätt, var det svårt att motstå. Det kom även fram ett stort groggbord, men jag tror inte att det blandades en endaste drink. Pernilla verkade nöjd med kvällen och presenterna. Det blev mycket fotbolls- och barnsnack. Kanske inte konstigt med flera gravida och många som redan hade barn. Trevlig kväll!
 
Jessan, Jenny och LinaMalin studerar sina motståndarePraktiskt drinkbord för Lina

Kommentarer
Postat av: Emma

Lina, har du snott pappas hylla? ;) haha, snygg iaf!

2009-07-11 @ 18:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0