Trea i Skillingecupen

I lördags spelade vi sjumanna i Skillinge. Vi kom till spel med nio spelare. Emma, Elle, My, Malin S, Ros, Stina, Pilan, Wea och jag.

I första matchen mötte vi Sösdala. Det kändes som vi tog tag i matchen direkt, men vi slarvade ändå mycket och slog bort passningar. Jag gjorde 1-0 och 2-0 efter fina framspelningar. De reducerade snöpligt till 2-1 i slutsekunderna av första halvlek. Direkt i andra avgjorde vi matchen. Malin S var bra med framför mål och tryckte in 3-1. Kort därefter spelade jag fram Stina som säkert satte 4-1. Sedan gjorde även Pilan mål på ett lobbskott, efter att jag spelat in till henne. Vi tappade tyvärr helt några gånger och matchen slutade 5-3 till oss.

Den andra matchen mot Simrishamn vann vi på WO, eftersom de inte kom med något lag. Tråkigt! Vi underhöll varandra ändå. Vi körde gris och några fick även vara andra djur..;)


Sista matchen mot BW-90/Önneköp blev en gruppfinal, då båda lagen hade full pott. Vi startade uruselt. Vi hade ingen rörelse och hjälpte inte varandra. De gjorde tidigt 1-0 och utökade sen till 2-0. Vi hade tur och jag lyckades få in en reducering i slutet av första. I andra fick jag direkt en gratischans, men det blev inte mål. Kort därefter spelade jag fram Wea, som slog in kvitteringen. Det kändes som vi hade tagit tag i matchen. Stina gjorde sen 3-2, som blev slutresultatet. Det enda som var bra var att det blev vinst. De hade två stolpskott i andra halvlek.

Vi mötte Sjöbo 1 i semifinalen. De hade utklassat allt motstånd i gruppen. Vi var tvungna att spela upp oss betydligt, om vi skulle ha en chans. Sjöbo tog direkt tag i spelet, men vi låg bra med. Tyvärr satte de tidigt ett kanonskott rakt upp i krysset. Vi hade några bra lägen, men deras målvakt var bra med och räddade. Sjöbo ledde rättvist med 2-0 i pausen. I andra halvlek tappade vi helt i början och de gjorde tre snabba mål. Matchen var körd. Vi skapade några bra chanser i andra halvlek, men bollen ville inte in. Sjöbo gjorde ett mål till i slutet och vann med 6-0. Några för många insläppta mål, men Sjöbo spelade bra.

Jag tror Sjöbo mötte Sövestad i finalen och skulle gissa att de vann överlägset. Inte ett enda mål inläppt och minst 6 gjorda mål i alla matcher fram till finalen. De fick öva på att göra mål inför serien i alla fall, men det hade nog varit roligare för dem om de hade haft lite mer motstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0