Träning igen

Har snart jobbat klart mina nattveckor och har därför inte hunnit med så mycket mer än jobb och träning. Idag var vi inte så många. 15 stycken efter Louise dök upp. Vi började med att driva boll på en massa olika sätt. Höger, vänster, utsida, insida, dra bollen med sulan, pendla med benen och rycka. Vi fortsatte med lite jonglering. Vissa klarade mer än andra. Sedan blev det passningar. Först två tillslag och sen ett, på långt och kort avstånd. Sedan blev det tävling. Det gällde att få ut de andras bollar. Första omgången vann jag, efter kamp med Elle och Stina. Nästa omgång körde Elle alla mot mig i slutet. Själv behöll hon bollen och kunde enkelt vinna. Alla sätt fungerar att vinna på!;) Sista omgången blev det lika mellan mig och Louise, då vi sparkade ut varandras bollar samtidigt. Sedan blev det snabba fötter. Vi var ganska bra på att välta konerna. Efter fem rundor, skulle vi bara köra tills vi alla klarade att komma förbi utan att flytta på konerna. Det blev åtta rundor extra. Bra med extraträning! Vi avslutade med spel med femmanna mål. Det andra laget spelade riktigt bra. Enkla pass och bra rörelse, men de saknade skärpan framför mål eller så skrämde Jörgen dem till att missa. Vi gjorde det ibland för svårt istället för att slå den enkla passen till en som mötte. Malin bröt sig starkt igenom i början och sköt bollen förbi Andreas. Vi avslutade med mål efter en riktigt bra djupledsboll av My, som jag kunde slå in vid stolpen.

Efteråt var det möte, men själv skyndade jag mig iväg till jobbet. Hoppas alla sjuka kan bli friska till på lördag. Det är bara vinst som gäller mot Vången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0