HBK - Sjöbo IF

Träningsmatch på konstgräset i Dalby. Själv var jag väl inte formtoppad med två timmars sömn efter en nattvecka och ont i armen av influensasprutan. Vi hade två avbytare och Rasmus (Jörgens son) i mål. Startelvan såg ut så här: Rasmus - Tilda, Elin, My, Hanna - Sabina, Malin S, Pilan, Stina - Aleks, jag. Kajsa och Johanna (provsspelade) började som avbytare. Sjöbo saknade många spelare från sitt a-lag och kom med ett ungt lag.

Vi börjar matchen lovande och trycker på. Det blir riktigt farligt på vår första hörna. Elin slår in den bra framför mål. Pilan är på bollen, men en Sjöbo-spelare räddar på mållinjen. Tyvärr kommer Sjöbo upp i ett anfall och lyckas få straff. Straffen sätter de säkert i mål. Sjöbo kommer med mycket fart i sina anfall. För det mesta tycker jag vi hänger med bra, men ganska tidigt kommer de runt på vår högerkant. Bollen hamnar framför mål. Jag vet inte om Hanna var sist på bollen eller inte, men det hade blivit mål i vilket fall för deras anfallare låg precis bakom Hanna. Sjöbo har sen en bra period och vi får kämpa. Tyvärr skadar sig My i sitt knä en bit in i matchen. Hoppas det inte var något allvarligt. Malin S flyttar ner som mittback, jag blir innermittfältare och Kajsa kommer in i anfallet. Kajsa har hur mycket ork som helst och springer och stör deras backar. Efterhand börjar vi skapa chanser och i slutet av halvleken tycker jag att vi är det bättre laget. Vi har några skott utifrån, men det blir aldrig riktigt farligt. Pilan har helt öppet mål från långt håll, men hon såg nog inte själv hur bra läget var. Elin lägger flera riktigt bra hörnor och hade vi bara varit lite tuffare i straffområdet hade vi fått in en reducering.

I andra halvlek börjar Sjöbo bra och gör tidigt 3-0. De får några lätta mål i matchen känns det som. Vi måste bli tuffare och få undan bollen när de närmar sig vårt mål. Det känns som vi försöker, men tyvärr slår vi bort lite för många passningar. Johanna kommer in i anfallet och kämpar på bra. Sabina, som inte spelat med oss så länge, kommer mer och mer in i vårt spel. Det känns som vi kommer närmare ett mål, men istället är det Sjöbo som utökar. De får en frispark precis utanför vårt straffområde och sätter den i mål via stolpen. Elin blev även varnad i den situationen. Tyvärr är vi inte alls med några minuter senare. Efter en hörna går bollen ut på andra kanten och vi flyttar över. Helt för mycket och tre Sjöbo-spelare får stå fria framför mål. En av dem kan enkelt nicka in bollen, på inlägget som kommer. Vi har flera fina omställningar i slutet av matchen. Pilan spelar fram mig två gånger. Första gånger får jag inte riktigt med mig bollen och Sjöbo bryter. Den andra gången får jag bollen i straffområdet. Jag kommer förbi högerbacken och kan slå in bollen vid första stolpen. Matchen slutar 1-6.

Jag tycker vi gör en okej match med tanke på att vi har några nya, flera som inte har tränat så bra och några som spelar på nya positioner. Själv tycker jag inte resultatet speglade matchen riktigt. Sjöbo var bättre, men inte alls överlägsna. Vi får tacka Rasmus som ställde upp i mål. Tyvärr hjälpte vi inte honom så mycket vid några av målen. Nu i helgen är det Växjö och på tisdag ny träningsmatch mot Lunds SK.

Johanna, Tilda och MalinAndreas, Elin, Kajsa och Rasmus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0