Massvaccination

Igår blev det vaccination för mig. Eftersom jag jobbar natt, hade jag tänkt att gå dit tidigt. Typiskt nog vaknar jag kvart i fyra. Trodde först att det var på närmaste vårdcentral, men det visade sig vara en bit bort. När jag väl var där vid halv fem, var nog resten av Malmö också det. Nästan alla var i 20-30 årsåldern. Vet inte om alla från Malmö vaccineras där, men många var det. Utanför var en kö med närmare 100 personer. Tänkte först vända och åka hem, men det gick faktiskt snabbt. Väl inne var det bara att ta fram legitimation. Sen blev man indragen i ett av de många rummen längs en korridor och i varje rum fanns 2-4 sjuksköterskor. Vaccinationen gick på en minut och kändes inte mycket. Sen skulle man sitta i en stor sal med alla andra vaccinerade och vänta i 10 minuter, så att man inte svimmade eller mådde dåligt. Det hela kändes väldigt smidigt och var en annorlunda upplevelse. Så då har man provat på massvaccination!

Idag känns det som träningsvärk i armen, annars har jag inte känt av några biverkningar. Inte fel med lite träningsvärk, kanske får en stor muskel på köpet..;) Skulle i alla fall behövas!

Ikväll blir det hockey. MIF - Leksand. Hade egentligen tänkt ha myskväll med mig själv och idol, men när jag blev tillfrågad om biljett till matchen tackade jag inte nej. Tror det kommer bli en upplevelse med mycket publik på arenan. Hoppas på vinst, för sist jag var där blev det inte det.

Sen blir det min sista natt på ett tag och uppladdning för matchen mot Sjöbo imorgon!:)

Kommentarer
Postat av: Emma

vilka ska vara med imorgon?

2009-11-13 @ 17:32:53
Postat av: My

Hille, du vet att man måste ha muskler för att dom ska kunna växa ;)

2009-11-13 @ 19:12:09
URL: http://myssel.blogg.se/
Postat av: Helena

Ingen aning mer än mig och Elin (såg det på fb). Jag måste bara hitta ett sätt att ta mig dit, så jag kan vara med...:)



Är det så!?!;)

2009-11-14 @ 04:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0