Obesegrade räckte inte långt

Vi åkte till Växjö tidigt i lördags. Det blev först en promenad för att komma i gång, eftersom vi var där så tidigt.

I första matchen mötte vi Lunds BK 1. Det kändes som en tuff start, men lika bra att ta dem direkt. Vi ställde upp med 3-2-1. Emma stod i mål. Sandra, Tilda, Elin, Elle, Jessan och Helen var backar. Pilan, Stina och Malin S var mittfältare. Jag och Wea bytte av varandra i anfallet. LBK satte full fart direkt. Vi hade svårt att hänga med, eftersom vi inte hittade rätt i våra positioner. Efter några minuter blev det bättre. Lund skapade inte så många chanser och de som de fick tog Emma hand om. Vi började komma längre upp i banan, men skapade inte några farliga chanser. Lund blev stressade och slog bort många passningar. De hade några farliga inläggslägen, men tur för oss missade de. Vi var dåliga på att ta vår spelare på hörnor och inlägg. Några bollar gick förbi i målområdet utan att någon var på dem. Matchen slutar 0-0. En helt okej start för fortsättningen av turneringen.

I andra matchen mötte vi Höllvikens GIF. De vann en fyra i år och spelar i trean nästa säsong. Vi ställde upp på samma sätt som i första matchen. Den här matchen skulle vi ta tag i direkt och höja tempot. De första minuterna går bra och vi stressar dem till misstag. Jag kommer runt på högerkanten och bollen hamnar precis framför mållinjen, men vi får inte in den. Sen kommer Höllviken mer och mer in i matchen och vi har svårt att hitta vårt spel. Vi håller ihop bra bakåt, men samtidigt skapar inte vi heller mycket framåt. Med fem minuter kvar får jag bollen och kommer fri med målvakten. Hon kommer bra ut och styr ut mig mot kortlinjen. Jag håller på att tappa bollen, men då trampar hon på mig och vi får straff. Jag sätter straffen. Nu kändes det som vi skulle ta det. Tyvärr tappar vi sen helt markering på en hörna och en höllvikenspelare kan helt ostört nicka in 1-1. I slutet har vi en jättechans att avgöra. Helen frispelar Pilan med en riktigt fin djupledsboll. Pilan skjuter, men målvakten lyckas rädda till en hörna. Riktigt surt att inte vinna den här matchen. Det kändes som en måste-match, vilket det sen visade sig att vara också...

Sedan var det dags att möta Hörvikens IF. Nu ändrade vi taktik och spelade 1-3-2. En mycket mer offensiv uppställning, men det krävdes riktigt mycket jobb av mittfältarna. Hörviken spelar i femman och nu var det dags för en vinst. Det tog några minuter, innan vi hittade rätt med den nya uppställningen. Wea höll sig framme och tryckte in 1-0. Sen rullade det på. Wea gör även 2-0 efter ett inspel från kanten. 3-0 gör Sandra när hon säkert sätter en passning. Jag gör sen 4-0. Wea trampar sen snett och Helen flyttar upp i anfallet. Tyvärr tappar vi koncentrationen på en hörna och Hörviken kan reducera på nick. Vi hinner med ett mål till. Jag får bollen från Tilda på en inspark. Jag vänder upp och väggspelar med Helen i straffområdet. Sedan spelar jag fram Malin som kommer med bra fart och sätter bollen i öppet mål. Skönt med en seger och många mål.

Inför sista matchen mot Ovesholms IF (vinnare av division 3 östra), så behövde vi vinna för att gå vidare. Några otippade resultat i näst sista omgången, hade gjort så att Höllviken kändes borta och Lund hade tappat greppet. Vi fortsatta med vår offensiva uppställning. Vi var inte riktigt på tå i början och Ovesholm kunde ta ledningen. Inte alls otippat så var även det på nick efter ett inlägg. Vi tryckte på, men Ovesholm kunde utöka till 2-0. Vi måste våga trycka till mer i närkamperna. Ovesholm fortsatte att spela tufft. Vi anfallare fick några tuffa smällar av deras backar. Vi kommer närmare och närmare ett mål. Helen frispelar mig, men deras målvakt kommer ut och täcker av bra. Pilan har ett bra skott och även Stina fick ett bra läge. Deras målvakt storspelar, men till slut kommer reduceringen. Jag får en boll av Pilan och kommer fri med målvakten. Hon täcker av passningen till Helen och jag kan enkelt trycka in bollen vid stolpen. Vi har några minuter på oss. Ovesholm skapar inget framåt. Med två minuter kvar gör Helen 2-2 på en retur på mitt skott. Jag har sen ett bra läge från kanten, men målvakten räddar igen. Helen får sista chansen. Hon får till ett bra skott. Jag försöker skarva, men återigen är målvakten där. Matchen slutar 2-2. Ovesholm vinner gruppen och Lund går vidare som tredje bästa tvåa.

En bra insats av alla! Synd bara att det inte räckte för att gå vidare.

Vila mellan matchernaFler tröttaSandra är på huggetTaktik-snackMicke har piggnat tillRyck!Nu tar vi dem!Elin, bollen är bakom dig!;)Helen spelar till migPilan, Elin, Sandra och Jessan vilar upp sig...Stina är törstig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0