Lördag

Tidig uppstigning för att åka till loppmarknaden i Hardeberga. Jag hjälpte till att packa upp från början. Tyvärr kom det skurar från och till och det måste varit en del möbler, böcker och annat som förstördes. Man kan undra var alla saker kommer ifrån. En del skit, men mycket fint som folk har skänkt. Vid tolvtiden hjälpte jag och Josse till på parkeringen. Det gällde att vara bestämd för att bilarna skulle hamna där man ville. Många ville gärna stå nära ingången.

11 och folket börjar köaGrinden öppnas kl 13Folket väller in

Väldigt blöt blev jag sen upphämtad av Marlena. Vi skulle till Sjöbo och döma. Lindsdal var på besök. Sjöbo skapar mest, men Lindsdal tar ledningen. Innan pausen har Sjöbo vänt och leder med 2-1. I andra halvlek blir spelet lite tuffare. Det dröjer länge innan Sjöbo till slut punkterar matchen med 3-1. Vädret hade inte blivit bättre och det var inte något trevligt fotbollsväder.

Egentligen skulle jag sen på grillfest med utgång på Björka, men fortfarande kall och med blöta kläder bestämde jag mig för att åka hem. Återigen blev jag dyngsur när jag cyklade från centralen. Sedan blev det fotboll, chips och kladdkaka hemma hos oss. Peter, Celia och Lars var också där. Kvällen avslutades perfekt med Zlatans mål. Det kändes så bra i matchen, innan Ungern fick straff. Alla var lite nere och då kommer målet från ingenstans. Finns inget bättre än sådana här vinster! Nu håller vi tummarna för att Sverige går till VM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0