Mycket träning

I tisdags var det först vanlig träning. 16 stycken och skönt träningsväder, men det börjar kännas som höst. En spelare som provtränade. Vi startade träningen med cirkeln. Dubbelpass, dubbelvolley med vristen, bröst-volley, lår-volley, nick när vi backade, vanlig nick, ta med oss bollen och enkelpass. Sedan blev det löpning. En stor ring av koner. Vi skulle rycka in till mitten och ut, jogga ett varv och rycka in och ut vid nästa kon. 9 ryck. Skönt med löpning. Pilan och jag pressade varandra. Sedan blev det snabba fötter över stegarna, armhävningar, situps och tåhävningar med kompis på ryggen. Vi avslutade med spel. Rolig träning med högt tempo. Skönt att ta ut sig!

Jag åkte inlines till Lund lite tidigare, för att spela korpen. En halvtimme snabb inlineåkning!

Jag hoppade in i Staten o Kapitalet, som mötte Knickerskickers. Tror det stod 1-0 när jag kom. Kom in och spelade lite överallt. Spelade fram Lukas till ett mål och sen fick jag en bra framspelning av Lukas, så jag kunde göra mål. Motståndarna hade inte mycket målchanser, men satte ett friläge. Det stod 3-1 i paus. I andra halvlek skapade vi mängder av chanser. Kristoffer hade inte mycket att göra i målet. Henke gjorde några mål. Jag gjorde tre. Hade flyt med stolpe in två gånger. Jag blev även fälld framför mål och fick ett mysigt sår på armbågen. Peter steg fram och tryckte in frisparken. Vi vann matchen med 9-1. Vi hade bara en avbytare, men det funkade bra fast vi ibland var en mer tjej på planen. Kul att se Jenny på fotbollsplanen igen. Julia och Elin var också bra. Det var riktigt kul att spela! Hoppas jag kan vara med fler gånger.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0