Tisdag

Först var jag i Lund och träffade Malin och Marvin. Marvin hade inte blivit så mycket större än sist. Glad hela tiden! Efter en runda ute lagade Malin köttfärssås. Riktigt gott! Vi får se till att träffas lite då och då.

Vid halv sex åkte jag till Hardeberga för träning. Vi var bara 10 stycken. Hoppas på fler idag. Vi började med trianglarna. De vanliga övningarna och jag och Kajsa körde. Mellan de olika övningarna hade vi armhävningar, situps och upphopp. Sedan var det 1-2-3-3-2-1. Det kändes tungt i början och Kajsa sprang långt före. Efterhand kändes det bättre. Jag hann ikapp Kajsa och vi pushade varandra de sista sträckorna. Skönt med löpning på träningen. Vi avslutade träningen med spel. 5 mot 5. Inte så högt tempo, men många snygga mål.

Efter träningen var det dags för korpen på Smörlyckan. Staten o Kapitalet mot Sparkling Motion FC. Karin var med istället för Elin, annars hade vi samma lag. Det tog ett tag innan vi fick igång spelet, men efterhand tog vi över. Lukas gjorde rättvist 1-0. Tyvärr kvitterade de på en av sina få chanser och i paus stod det 1-1. I andra halvlek rivstartade vi när Julia gjorde mål direkt. Sedan flöt det på. Jag blev frispelad av Henke och rundade målvakten till 3-1. Sedan kom 4-1. Jenny spelade till mig. Jag sköt på mål och målvakten räddade. Julia var först på returen och målvakten räddade igen. Då dök Karin upp på bortre och gjorde mål. Tredje gången gilt! Lukas hann med ett mål till och Julia drog en motståndare och smällde upp bollen i nättaket. 6-1 slutade det. Bättre spel nu en förra veckan. Alla gjorde bra insatser, men Julia glänste mest!

Sedan var det dags för jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0