Söndag

Tyvärr blev matchen mot Husie inställd. Tråkigt för jag hade sett fram emot att spela. Tror vi hade kunnat ge dem en tuff match. Halva deras lag hade fått vinterkräksjukan.

Istället blev jag erbjuden att döma Torns IF - Wollsjö AIF på Klostergårdens IP. Kallt om fötterna och hård plan, annars var det bra förhållanden. Wollsjö hade bara nio spelare med sig och de ställde upp med sin tränare i mål. Torn valde att bara spela med tio man på plan. Eftersom det var så få spelare, blev speltiden 2x35 min.

Torn tog direkt tag i matchen och gjorde tidigt några mål. I paus stod det 4-0. Andra halvlek fortsatte likadant. Torn missade några riktigt bra målchanser, men vann ändå med 9-1. Kanske lite stora siffror, men Torn var det bästa laget. Tränaren i mål får väl ta på sig några av målen, men samtidigt "skrämde" han tornspelarna till att missa öppet mål några gånger.

Matchen avslutades med att alla fick lägga en straff. Här var bortalaget riktigt bra och satte alla utom en straff. Torn var inte heller så dåliga och missade nog tre.

Kul att döma igen. Det var ett tag sen sist. Jag skulle egentligen gått på linjen i matchen LdB - Jitex på lördagen, men jag var ju inte hemma. Jag ska vara AD i deras två kommande matcher mot Kristianstads DFF på lördag och mot Skovlunde nästa fredag. Det ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0