8 mil

Igår var jag ledig och bestämde mig för att cykla. Det såg soligt och fint ut ute, men det var riktigt kallt i vinden. Nu vill jag att det ska bli sommar! Jag cyklade via Bara till Klågerup. Längs den vägen var det ganska mycket trafik. Sen cyklade jag till Genarp. Även det var en bilväg, men här körde nästan inga bilar. Mysiga gårdar, söta djur och skog. Efter Genarp cyklade jag till Dalby och sen Sandby. Drygt två timmar tog det. I Sandby tog jag en paus hos mina föräldrar. Lyckades sätta på larmet och hittade en god glassbåt i frysen. Hoppas det var ok att jag tog en sådan!;) Riktigt god var den. Det var blåbärsglass. Sedan cyklade jag hem via Lund. Mellan Lund och Malmö var det medvind och det tog bara en timme och tjugo minuter hem. Tillsammans blev det nästan 8 mil. Kände mig ganska nöjd och var inte speciellt trött eller svettig.

Jag och Jimmy åt sen bakad potatis och med rabarberkräm till efterrätt. På kvällen blev det Tröls och Elfsborg - MFF. Rolig match att titta på med mycket målchanser. En del riktiga missar. Konstigt att MFF har så svårt med straffar. Det ska bli mål oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0