BK Kick - LB07

Det kändes som en tuff match på förhand. Marie och Malin var AD. Min vänstra fot är tyvärr inte bra och under uppvärmning kändes det som det knappt skulle gå att döma. När den väl blir varm så är den ok, men jag hoppas den ska bli bra snart. LB07 tar direkt tag i matchen. De gör tidigt 0-1 efter en hörna. Målvakten är på bollen, men kan inte hålla den. 0-2 kommer när en av LB07s anfallare snor bollen framför målvakten och spelar in bollen framför mål. Den andra anfallaren trycker in bollen. LB07 spelar stabilt och det känns som de har kontroll på matchen. Innan halvleken är slut kommer en reducering. En Kick-spelare lobbskjuter kyligt in 1-2, när målvakten är en bit ut.

I andra halvlek startar Kick i ett högre tempo och stressar LB07. De har några bra skott. Närmast är det när bollen träffar stenhårt i ribban efter ett skott från långt håll. 1-3 gör mittbacken i LB07 efter att bollen kommit tillbaka efter en fast situation. I slutet avgör LB07 när de slår ett inlägg från vänsterkanten som går in.

Ett effektiv LB07, som kändes stabilare än Kick. Kick spelar riktigt bra under perioder, då de rullar boll och har bra rörelse. Jag tycker Malin kändes säker på kanten idag. Med från början och ingen tvekan i sina beslut. Marie och jag hittade varandra bättre i andra halvlek. Det kändes som hon hade en ganska lugn dag på linjen.


Kommentarer
Postat av: FP

1-0 var efter hörna, inte frispark :)

LB såg starka ut

2010-05-12 @ 08:23:33
Postat av: Helena

Får väl ändra det...

2010-05-12 @ 13:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0