Jobbvecka + Sandbycupen

Förra veckan gjorde jag inte mycket annat än att jobba. Eftermiddag/kväll hela veckan och sen både lördag och söndag.

På lördag hann jag och Jimmy med att äta köttfärscrepes hos mina föräldrar, innan jag skulle döma i Sandbycupen. 18-21 och p96 spelade. Det var jag, Calle och Lavin som dömde. Stor skillnad på spelarna. En del var huvudet längre än mig och andra huvudet kortare. Vi hann med två kvartsfinaler mellan p00 också och då märkte man hur mycket killar växer. Matcherna var väldigt olika. En del hade högt tempo och många mål, medan andra inte hade alls lika mycket fart. Roligast under kvällen var när Sandbys lag spelade, för det bestod av 6 tjejer och tre killar. Första matchen förlorade och tjejerna kändes lite rädda och tveksamma i många situationer. I den andra matchen spelade de upp sig och förlorade bara med 2-0 mot ett duktigt Bara. I sista gruppspelsmatchen mötte de Lunds SK. Lund gjorde ett tidigt mål, men sen vaknade "tjejlaget". De spelade riktigt bra och gav allt i alla situationer. De gick upp till 3-1. I slutet reducerade Lund, men SSIF vann matchen. Hela hallen jublade. De hade inte bara hemmapubliken med sig utan det verkade som alla hejade på dem. Lund verkade dock inte så glada över att ha förlorat mot tjejerna, tror nog inget av lagen hade gillat det. Det gäller att vara koncentrerad när man dömer, för allt går så fort inomhus. Roligt och inte alltför många "svåra" matcher!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0