HDFF - TFK Nova Eslöv

Sista u-lagsmatchen. Vi hade bara äran att spela för. Det var redan klart att vi blir sexa. Nova skulle vid poäng bli seriesegrare. Blåsigt som vanligt, men annars en helt okej kväll för fotboll. Vi ställde upp med Emma L - Eve, Milan, Tilda, Emelie - Sabina, Olinda, Sofie I, Anna R - Kajsa, jag. Johanna och Hanna började på bänken.

Nova tar tag i spelet direkt. De löper mycket och vi får försvara oss. Vi håller ihop laget bra och kommer efterhand in i matchen. Ganska tidigt kommer deras nummer 5 igenom och sätter 0-1. Vi är ganska farliga i våra omställningar. Emma slår långa utsparkar, som jag nästan lyckas få tag på. Jag kommer runt på vänsterkanten och blir fri, men mitt skott går rakt på målvakten. Kajsa är också nära några gånger. På ett inlägg från vänster är hon nära att få in bollen vid bortre stolpen. Milan börjar att slå hörnorna och den första blir riktigt farlig när den tar i närmsta stolpen. Nova spelar bra och 5:an kommer ofta igenom. Hon var riktigt snabb och ettrig. 0-2 kommer efter att Emma styrt ut 5:an mot kortlinjen. Tyvärr lyckas hon få in bollen framför mål och där är en Novaspelare först på bollen och sätter den i öppet mål. Vi lyckas stundtals riktigt bra med vårt passningsspel och många spelare är med i anfallen. Jag har några skott, men lyckas inte riktigt få till det. Olinda tar över som hörnläggare och vi är nära att spräcka nollan. Hanna kommer in som vänsterback och Johanna kommer in som anfallare och Kajsa blir yttermittfältare. Nova fortsätter att vara farliga i sina anfall och Emma räddar flera frilägen och skott. I slutet av halvleken får 5:an kanonträff och bollen går över Emma och in i målet. 0-3 blir halvtidsresultatet.

Andra halvlek börjar inte bra för oss, när deras yttermittfältare gör 0-4. Vi lyckas styra bort henne från läget, men hon får drömträff och bollen går över Emma och via ribban in i mål. Vi fortsätter att kämpa och skapar bra målchanser. Olinda frispelar mig, men jag skjuter bollen på målvakten. Jag kommer runt några gånger på kanterna, men lyckas inte bättre än att få med mig några hörnor. Vi har bättre koll på deras snabba anfallare i andra halvleken. Emma är riktigt bra och räddar en boll på mållinjen. Hon fortsätter att slå långa utsparkar, men Nova lyckas för det mesta få tag på dem. Vi byter runt en del i laget både positioner och avbytare. Jag har sen ett bra skott, som tar i ribban och studsar ner mot mållinjen. Svårt att avgöra om den var inne eller inte, men mål blir det inte. Nova lyckas sen göra 0-5, när en spelare får bollen precis framför mål och kan slå den förbi Emma. I slutet får vi äntligen göra mål. Sofie spelar fram mig till ett bra läge. Jag tar med mig bollen och skjuter in den i bortre delen av målet. Matchen slutar 1-5.

Vi får gratulera TFK Nova Eslöv till seriesegern. De var helt klart bättre än oss idag. Vi gör en bra match och alla kämpar. Emma var riktigt bra i målet och utan henne hade det kunnat bli tvåsiffrigt. Backlinjen håller ihop bra. Tilda gör en väldigt bra match som mittback. Hon är överallt och är först på många bollar. Evelina har jag knappt sett tidigare, men hon var riktigt bra. Hon vinner mycket boll, är lugn med bollen och har ett bra tillslag. Mittfältet kämpar och sliter. Sofie och Olinda på mitten är nog inte så sköna att möta för motståndarna.;) Milan vinner den interna skytteligan. Starkt gjort med tanke på att hon ofta är mittback, men med snygga frisparkar och säkra straffar går det bra!

Kommentarer
Postat av: Conny

Hej

Conny här från onnesfoto.se



Trevlig Blogg o bra detaljerade texter from matcherna



Jag har ett par frågor till dig ..

Kontakta mig gärna via mail .

Mvh

C



2010-10-06 @ 12:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0