Höstträff!

I fredags var det dags för höstträff för regionsdamdomarna i Norrahammar. Jag och Linda åkte med Micke från Malmö och vi hämtade upp Jilan på vägen. Tyvärr kunde inte Marlena vara med, eftersom hon var tvungen att jobba. Själv var jag trött och sov en stund på vägen upp. Vi väntade in alla i Norrahammar och åt mackor. Vi hade också ett kort RDD-möte.

Sedan var det dags för curling. Debut för de flesta. Alla skulle ha hjälm på sig och det såg ganska kul ut när vi kom ut på isen. Vi övade först en stund, innan det var dags för spel. Jag, Camilla och Angelica mot Elsa, Sandra F och Linda L. Det var ganska lätt att sikta, men farten var svår att få rätt. Vi förlorade med en sten i de tre första omgångarna. Den fjärde blev den sista och avgörande. Vi siktade på att spräcka nollan, men inför sista stenen hade vi chansen att gå ikapp. Angelica satte säkert stenen i boet och matchen slutade 3-3. Härligt!

Lovisa och SandraSandraSandra och Alicia sopar.Mina lagkamrater, Angelica och Camilla.Jag!

På kvällen blev det mat, som Camillas föräldrar hade gjort. Kycklinggryta med ris. Väldigt gott! Efter maten blev det tipspromenad och lekar. Vem suger bäst?, Vem är uthålligast?, Vem vet mest?, Vem är mest vig? osv. Tio olika tävlingar. Sandra F började med att dominera mot Linda B och Alicia. Hon fyllde hela munnen med marshmallows och sa det vinnande ordet först. Elsa snurrade sen upp den sega råttan till munnen, innan Lovisa och Jilan knappt hade hunnit börja. Själv lyckades jag vinna två tävlingar. Att dricka upp en burk läsk fortast och blåsa upp tre ballonger och ta sönder dem (inte med fötter och händer). Mitt tips började bra med tre rätt och till slut fick jag ihop fem. Det blev delad seger på fem rätt. Vi utsåg en vinnare i Twister. Första omgången skulle av oklara orsaker köras om och den andra vann Alicia, om det var helt utan fusk kan diskuteras!;)

Sandra, en hamster?;)Elsa och Linda i en Twister-duellMer twister

På morgonen på lördagen blev det frukost och sen var det våra coachers tur att prata. Micke och Olga pratade om säsongen som varit och framtiden. Jag ska få gå steg 3 till sommaren! Många andra fick också chansen att gå nästa steg. Vi åt sen makaroner och köttbullar. Camilla hade gjort en väldigt god marängtårta till efterrätt. Väldigt bra fixat av Camilla och som vanligt hade jag väldigt kul på domarträffen.

Glada curlare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0