Annandag påsk

Jag och Jimmy hade bestämt oss för att träna på Friskis 12.30, så det fick bli lite lite sömn. Vi provade HIT (Hög Intensiv Träning). Riktigt jobbigt och svettigt pass. En längre och jobbigare uppvärmning än vanligt. Sedan körde man fyra stationer i fyra minuter med en minuts vila. På varje station gjorde man tre övningar och upprepade det. T.ex. 10 armhävningar, 10 höftlyft och 10 hopp över en stepbräda. Efteråt körde vi spökboll och avslutade med situps och "bergsbestigning" i fyra minuter. Kul pass! Jag hoppas jag kan gå på fler!

Efter träningen cyklade vi förbi Möllan och åt mjukglass. Inte helt fel i det fina vädret!

På eftermiddagen var jag i Staffanstorp och dömde Staffanstorps GIF - Torns IF i damfemman. Staffanstorp började matchen bäst och var nära flera gånger att spräcka nollan. De hade en riktigt bra hörnvariant, som lyckades på tredje försöket. I slutet av halvleken lyckades Torn kvittera på en kontring. I andra halvlek hade Staffanstorp mest boll, men Torn var farliga i sina omställningar och på en sådan kom deras ledningsmål. Staffanstorp pressade resten av matchen, men Torn höll undan och vann med 2-1. Svårt att döma ensam, när man är van att ha AD. Offsiden går inte att döma helt korrekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0