Fotbollsträning

Inte det bästa vädret, men ingen storm som jag hade hört skulle komma. När man kommer ut på planen känns det lite kallt, men när man kommer igång så glömmer man det helt. Vi var 15 stycken idag. Theres och Hanna var där. Kul! Vi började med att två och två passa till varandra. Vi körde sen volley, knä-volley, bröst-volley och nick. Mellan varje övning bytte vi spelare. Vi körde sen några rundor med flätan. Resten av träningen blev det spel. Först två lag mot ett. Två tillslag till de som var många och fritt för det laget som var själv. Under vissa perioder höll vi bra i bollen. När mitt lag jagade, hade vi svårt att få tag i bollen och det blev mycket springande. Vi spelade sen fem mot fem med väggar. Träningen avslutades med spel på sjumannaplanen. Mitt lag vann! Alltid kul att vinna! Spelet i vårt lag fungerade riktigt bra. Carro och Maggie kom bra på kanterna och försvarade bra. Pernilla fördelade spelet på mitten och bröt många uppspel. Annika och Emma kom bra på kanterna och avslutade flera gånger. Linnea och jag spelade anfallare och stressade det andra laget till misstag. Riktigt rolig träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0