Veckan som gått...

På tisdagen och onsdagen gjorde jag inte mycket. Förkylningen gjorde mig trött och det kändes som det var stopp i hela huvudet.

I torsdags kände jag mig lite bättre. Det fick vara nog med vila. Jag och Linda träffades först på konstgräset på Kulladal och körde löpningar på planen. Vi startade vid hörnflaggen, sprang till cirkelbågen vid det närmsta straffområdet och ut till den andra hörnan. Vi gick sen tillbaka och körde löpning till närmsta delen av mittcirkeln och gick tillbaka. Vi gjorde likadant till bortre mittcirkeln och bortre cirkelbågen. Sen likadant på vägen tillbaka. Vila i fem minuter och sen upprepade vi det två gånger till. Nästan en timme tog det med vilan. Härligt väder och skönt att ta ut sig.

På kvällen var jag på Heleneholm och körde 60 min Ki-Box med Elle. Det kändes en del i benen sen löpningarna på eftermiddagen. Speciellt när vi gjorde knäböj med ryggarna mot varandra. Styrka blandat med box-övningar. Starkast kände jag mig när vi skulle sitta rygg mot rygg och försöka skjuta den andra bakåt. Elle hade inte en chans. Det kan ha berott på att jag är väldigt stark eller på grund av att jag hade bättre fäste med mina skor...;)

På fredagen var jag på Stadium och köpte ett par snowboardskor på rea. Hade kollat på Blocket, men kom fram till att köpa nya. Ett par svarta Burton blev det.

På lördagen fortsatte min shopping. Det blev en snowboard med bindningar för 900 kr. Brädan verkar vara helt ok, men bindningarna är billiga. Får se om de funkar, annars får jag köpa ett par bättre.



På kvällen var jag och mamma på Idol-turnén i Lund. Precis när det kändes som det hela skulle börja, släcktes allt ner och publiken började jubla. Konstigt nog hände ingenting och efter ett tag kom det runt en person, som sa att det var strömavbrott i hela området och att de hoppades att strömmen skulle komma tillbaka snart. Några av idolerna körde några låtar unplugged, men det var svårt att höra. Efter 40 minuter kom strömmen tillbaka och sen tog det en kvart innan det kom igång. Alla datorer var tvungna att startas om och de fick se att allt fungerade. När det väl startade, var det full fart hela tiden. Idolerna sjöng de bästa låtarna från säsongen och många är verkligen skickliga. Linnea är nog den mest musikaliska. Mycket skrik på Daniel och Olle och mest jubel efter Jays framträdande. Det hela avslutades med Jays vinnarlåt. Publiken trodde det var slut och började röra på sig. Då kom idolerna in och körde All I need is you. Lite segt i slutet, eftersom vi hade suttit en timme extra, men annars tyckte jag det var bra.

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Inträde till alla matcher plus fika? ;)

2011-02-07 @ 21:17:18
URL: http://910525.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0