IFK Trelleborg - HBK

Bra förhållande för fotboll. Lite blåsigt, men en bra plan och lagom varmt. Vi hade som vanligt fått skrapa ihop för att få lag. Många var på semester, någon var sjuk eller jobbade och de andra vet jag inte. Josse gjorde debut. Vi ställde upp med Josse - Evelina, Lina, Emma, Carro - Annika, Olinda, Malin, Sofie - Freja, jag. Milan och Anna började på bänken.

Trelleborg startar i bra tempo och skapar tidigt en bra chans. Josse är bra med och känns säker där bak. Vi hittar tidigt rätt och jobbar bra tillsammans. Jag får en bra chans ute på högerkanten, men mitt skott går över målet. Lite senare försöker jag spela in bollen framför mål. Inlägget blir högt och går nästan över målvakten, som dock får fingrarna på bollen. Annars hade Freja kunnat slå in bollen i öppet mål. Spelet böljar fram och tillbaka. Det är många halvchanser åt båda hållen. Trelleborg har en hörna, som blir farlig, men nicken går utanför målet. Efter slarv i backlinjen, så lyckas Trelleborg få ett friläge. Josse kommer ut snabbt och räddar. Vi gör flera byten. Milan och Anna kommer in. Freja går ner och spelar back ett tag. Olinda är bra med i offensiven och kommer runt på vänsterkanten. Inne i straffområdet spelar hon mig. Jag kommer inte rätt till bollen och får knappt iväg ett avslut. Returen når Sofie som skjuter mot mål, men målvakten räddar. Annika har några frisparkar, men målvakten är bra med. Olinda får sen en bra chans, efter att jag har spelat henne från högerkanten. Hon avslutar och bollen når Milan, som dock blir avblåst för offside. Milan har sen en jättechans, när hon först når bollen framför målet. Målvakten kommer ut och räddar precis. Efter en halvtimme tappar vi vårt spel. Vi kanske blir trötta efter det böljande spelet. Trelleborg lyfter in bollen framför mål och en spelare får tid på sig och kan nicka in bollen vid bortre stolpen. Vi blir sen väldigt tillbaka tryckta och med nästan hela laget i straffområdet, kan Trelleborg skjuta in 2-0 från långt håll. Efter en tio minuters formsvacka kommer vi tillbaka in i matchen. Några är väldigt trötta, men biter ihop. I slutminuterna av första halvlek spelar Olinda fram mig till ett friläge. Jag skjuter en bit utanför straffområdet och bollen går över deras målvakt in i mål. Skönt med en reducering precis innan pausen.

I paus pratar vi om att fortsätta jobba. Vi skapar mycket mer chanser än vi har gjort i de tidigare matcherna. Andra halvlek inleds jämnt. Båda lagen fortsätter att spela offensivt och det blir flera bra lägen. Två bra målvakter ser till att hålla nere siffrorna. Jag får tidigt ett friläge, men kommer ur vinkel och får aldrig in bollen framför mål. Vi får vår första hörna i matchen. Annika lägger den och det blir riktigt farligt, men till slut kan Trelleborg rensa undan. Det känns som vi är på gång och det blir extra tungt när det istället är Trelleborg som lyckas utöka sin ledning till 3-1. Vi fortsätter att kriga. Malin spelar fram mig fint till ett bra läge, men det vill sig inte riktigt. Tyvärr misslyckas vi med en rensning och en Trelleborgspelare får bollen i bra läge. Hon avancerar och får en riktigt bra träff. 4-1 till hemmalaget, men vi ger oss inte. Även om många i vårt lag är trötta och vi gör några byten, så känns även Trelleborg trötta. En hemmaspelare varnas då hon ställer sig i vägen för en frispark. Jag kommer runt på vänsterkanten och spelar in bollen framför mål. Anna är nära att nå bollen vid bortre stolpen. Vi får straff med drygt tio minuter kvar, då ett inlägg träffar på handen på en back i Trelleborg. Jag slår straffen i mål. Kort därefter får jag ett nytt friläge. Den här gången missbedömer Trelleborgs målvakt och springer rakt in i mig, när jag har slagit bollen förbi henne. Det hade blivit mål, om hon inte stoppat mig men nu får vi istället frispark i bra läge och målvakten blir målchansutvisad. Milan slår frisparken och lyfter snyggt in den framför mål. Vi är nära att nå först på den, men Trelleborg rensar undan. De sista tio minuterna trycker vi på. Jag har ett bra skottläge, som går utanför bortre stolpen. Tyvärr lyckas vi inte få in fler mål och Trelleborg vinner med 4-2.

Det kändes som vi var nära att ta poäng. Trelleborgs målvakt var riktigt bra och hon räddade dem många gånger. Offensiven var den bästa för den här säsongen. Själv hade jag fler chanser än jag har haft under alla andra matcherna kändes det som. Tyvärr känner jag mig inte så säker när jag får bra lägen, eftersom jag inte haft så många chanser i år. Bra jobb av alla! Härlig debut av Josse, som inte kan lastas för målen. Emma gör det riktigt bra och det syns inte att hon inte har tränat. Malin gör en grym defensiv insats på mittfältet och jobbar och sliter hela matchen. Milan kändes riktigt på hugget och var nära att få göra mål. Evelina och Anna gör det också bra och vi får vara glada att de ställer upp! Nu laddar vi för match mot Eskilsminne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0