Kristi himmelsfärds dag

Jag åkte tidigt till Flyinge för att döma herr reserv. GoF IF - Dalby GIF. Härligt väder, men planen var inte bra. Matchen hade högre tempo än den förra jag dömde. En lugn första halvlek, som hettade till lite mer i andra. Dalby vann med 2-0. Den roligaste kommentaren stod en Dalby-back för. En bit in i andra halvlek skrek han. Heja vita och blå. Dalby var vita och GoF blå. En medspelare undrade varför han hejade på det andra laget. Backen svarade med att han tyckte det var en trevlig match. Tror aldrig jag har hört någon som hejat på motståndarna, om det inte varit av misstag...:)

Efter matchen åkte jag till Sandby och hälsade på mamma och pappa. Jag fick en god macka och rabarberpaj med vaniljsås. Jag fick sen med mig en blomma och rabarber hem.

På vägen hem stannade jag i Hardeberga för att kolla på herrarna. Jag träffade Sofie, Elle och Olle och fick hjälpa till lite i kiosken, då det var rusning i pausen. Tänk om vi skulle ha så mycket folk på våra matcher. Tyvärr blev det förlust med 2-1 mot Tomelilla.

Jag gjorde en aning sur rabarberkräm, när jag kom hem. Sockret var nästan slut och det fick bli allt som var kvar. Resten av kvällen spenderade vi ute i Bunkeflostrand. Vi hoppade studsmatta och lekte med William och Jennifer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0