Jimmys födelsedag!

Det hela började med att jag fick stiga upp orimligt tidigt på min lediga dag. Jag orkade inte ens kolla klockan, men en gissning är vid 5-tiden. Jimmy blev gratulerad med paket och ett kort. Jag hade köpt två skjortor och två träningströjor.

Vid tio var jag och sprang med Linda vid Stadion. Malmös herrar tränade på planen bredvid och höll ungefär samma tempo.:) Jag cyklade sen till Heleneholm och körde 60 min Skivstång. Lite svårt att veta hur mycket vikter man kunde ha på på de olika delarna, men det kändes bra. Mycket folk för att vara vid 12-tiden. Sedan cyklade jag hem och väntade på att Jimmy skulle komma, så att jag kunde överraska honom.

Jimmy kom hem 10 minuter tidigare än vad han hade blivit tillsagd. Starkt att kunna slita sig från jobbet, så tidigt på sin födelsedag.:) Vi tog sen bilen, hämtade Peter och körde ut till Racehouse. Vi valde att köra 2x15 min. Själv hade jag kört två gånger tidigare, men Jimmy och Peter hade nog kört mer. Jag startade sist och det tog bara drygt ett varv för Jimmy att hinna ifatt mig. Han körde förbi direkt, men släppte sen fram mig så att han kunde köra förbi igen. Gärna på insidan av kurvan! Jag kände mig mer och mer säker och gasade på. Peter kom ikapp efter några varv, sen höll vi ihop. Jobbigt för händerna och armarna efter ett tag. Vi körde den 416 meter långa banan på runt 32 sekunder. Peter fick den snabbaste tiden och jag lyckades köra snabbare än Jimmy. Vi vilade sen några minuter, innan vi begav oss ut på banan igen. Den här gången startade jag också sist, men hängde bra med Jimmy och Peter. I slutet lyckades jag ta mig förbi både Peter och Jimmy efter att de kört ihop lite och sen gasade jag på. Hittade ett sätt så jag kunde gasa även i kurvorna och lyckdes få snabbaste tiden. Den här omgången lyckades alla få under 32 sekunder. Banrekordet var 28 sekunder, så jag tyckte vi körde på bra. Mina armar och händer kändes riktigt möra. Det berodde nog både på körningen och mitt skivstångspass. Riktigt kul att köra och man märker efterhand att det går att gasa mer än vad man tror!

Vi var hemma vid 18 och en halvtimme senare cyklade vi in mot stan. Efter Möllan undrade Jimmy, om vi skulle till Jensen's. Mycket skumt! Precis när han kom hem från jobbet undrade han om vi skulle köra GoKart. Den enda ledtråden han hade fått var att vi inte skulle äta, han inte behövde ha mössa och att vi skulle vara inne. Då fanns det ju inte fler möjligheter?;) Han gissade alltså rätt igen. Utanför Jensen's Böfhus träffade vi Fredde och Emma. Sen dök Peter, Sofie, Rikard, Anna, Henrik, Lars, Evelina, Isabel, Marcus, Mackan och Elle upp. Det blev ganska trångt vid bordet, men det gick bra. Jag och Jimmy beställde tre rätters meny. Nachostallrik och räkcocktail till förrätt. Favoritbiff och hamburgertallrik till varmrätt. Till efterrätt blev det chokladkaka med mjukglass, jordgubbssylt och chokladsås och chokladmousse. God mat och trevligt sällskap! Hoppas Jimmy var nöjd med sin födelsedag och att alla andra också hade trevligt!

Jimmy och Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0