Nära ögat x 2

I tisdags var det nära att det hände två mindre önskvärda saker.

Jag och Linda hämtade bord i Lund, som vi ska ha på domarträffen i helgen. Vi skulle lämna dem i Turning Torso. De fyra gratis-parkeringarna var fulla och istället ställde vi oss på en stor parkering vid sidan om. Vi skulle bara snabbt upp och lämna borden, så vi betalade inget. När vi kom upp, så fick vi reda på att det var kris om vi hade ställt oss där. Vi åkte tillbaka och var nere några minuter senare. Det första jag ser är en parkeringsvaktsbil, som står på parkerningen med ljuset på. Illa. Vi snabbade oss ut, men hittade ingen lapp på rutan. De hade varit väldigt onödigt. Hög puls och obehaglig känsla, men skönt att det inte blev böter.

När jag sen kör för att lämna Linda hemma hos henne, ser vi två killar som står och småknuffas på en busshållsplats. Den ena killen knuffar ut den andra i gatan, precis framför bilen. Han håller på att tappa balansen, men kommer upp på trottoaren igen. Hade han trillat där, så hade jag kört på honom. Jag körde inte snabbt, men hade aldrig hunnit stanna. Riktig otäckt. Jag tror nog att killen kände hur nära det var och de tänker sig nog för nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0