Rullskidor

Idag var det premiär för mig på rullskidor. Eftersom snön lyser med sin frånvaro och vi ska åka Vasaloppet, om mindre än en månad, så känner jag mig tvungen att göra något åt saken. Jag satte på mig Jimmys rullskidor. Det var inte speciellt lätt och gick inte fort. Svårt med balansen. Det är betydligt lättare med skidor. Jag fick i alla fall in tekniken hyfsat och tog mig knappt fem kilometer på drygt en halvtimme, så jag får vara nöjd med min premiär. Stavarna fäster inte på samma sätt som i snön. Det var lättast att åka på "platt" underlag. Ska försöka fortsätta åka några dagar i veckan fram till loppet. Hoppas så klart på riktig snö, så jag kan prova mina nya skidor. Kommer ingen snö får det bli lite skridskor nästa vecka. Jag var så sugen när jag såg några som åkte ute igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0