Dubbelträning!

I torsdags skulle jag, Kajsa och en Helena från hennes föräldrargrupp träna på Friskis på cirkelgymmet. Det visades vara upptaget och istället körde vi ett eget pass i Pildammsparken. Vi körde på bra och hade liknande pass som vi brukar köra på Billys barnvagnsgympa. På vägen hem upptäckte jag ett tomt snöre på vagnen. Lejonet var borta. Vi gick tillbaka för att leta, men den färgglada leksaken fanns ingenstans. Tråkigt på en så fin leksak, som Malva verkade gilla. Nu har nog något annat barn roligt med den. Malva har som tur var inte så bra minne och nöjer sig med de leksakerna hon har.
 
På kvällen var det dags för fotbollsträning. Skönt väder igen! Malin Schmiedel var där. Alltid kul med "gamla" spelare som dyker upp. Vi började med mottagning och pass och drev sedan genom koner. Träningen fortsatte med spel med väggar. Det laget som hade bollen var hela tiden i övertag. Vi spelade sedan med tre mål. Ett lag försvarade och ett anföll. Första rundan vann mitt lag och andra rundan så vann det andra laget, efter några snabba mål i slutet. Vi spelade sedan på stor plan. Mitt lag hittade varandra riktigt bra och tog mycket löpningar. Linda och jag börjar mer och mer få in hur vi vill ha bollarna. Alice och Emma Lindell kom bra på kanterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0