Grattis Mamma och Margit!

På juldagen vaknade jag vid nio. Malva och Jimmy steg upp först halv tio. Vi grattade min mamma och hon fick flera presenter. Jag hade köpt inneskor och choklad. Jag, Jimmy, Anneli, Mikael och Malva gick en runda i Sandby. Malva verkade gilla alla ankor, som kom fram till oss vid bäcken. De trodde vi hade mat med oss, men när de inte fick något, så gick de tillbaka till vattnet. Moster Gunilla dök upp tidigt, så vi hann träffa henne. Anneli åkte och hämtade Oskar i Lund, så vi träffade också honom en liten stund. De skulle sedan vidare till Vietnam på Annandagen. Jag är inte alls sugen på att följa med...;) Vi fikade mitt på dagen och åkte sedan hem med bilen full med julklappar och presenter.
 
Vi vilade lite middag. Skönt att kunna vila med Malva! Malva fick pasta och lax när hon vaknade och sedan gick vi till Elysée. Vi skulle fira Margit vid 17. Det blev ett långbord med alla. Malte 4 år, Malvas nästkusin, kom direkt fram till Malva och viskade att han älskade henne. Han hade inte glömt henne på ett halvår eller är han lika söt mot alla tjejer.:) Jag och Jimmy beställde fläskfilé. Malva smakade på lite av varje. Hon hann gå runt på hela restaurangen och satt och mös hos flera. Mest med Margit, som hon verkar gilla riktigt mycket. Vi gick sedan hem till Margit, för att äta tårta. Margareta hade gjort tårtan och den var supergod. Malva fick smaka, men bara på frukterna den här gången. Margit öppnade presenterna och verkade nöjd. Malva fick också två presenter. En söt mjukiselefant av Margit och en jättestor hund av Tobbe och Johanna. Malva busade mycket med barnen. Hon verkade gilla alla sina nästkusiner. Malte och Iris var det riktigt bra fart på. De sprang rund och busade. Iris gillade Malvas plastklossar och blev lite arg när hon inte fick gå själv med Malva. Hon förstod inte att de äldre barnen kunde göra det, men inte hon. Malva fick välling vid halv nio och somnade direkt. Även de andra barnen såg trötta ut. Ytterligare en riktigt mysig juldag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0