HBK/HIF - Sankt Olofs IF/Kiviks AIF

Match på Knutsvallen. Planen var blöt efter allt regnande och det blåste en del. Motståndarna låg långt ner i tabellen, men i vår serie verkar alla kunna slå alla så det gäller att inte underskatta. Vi hade de flesta tillgängliga och startade med Sandra H - Lina, Elle, Jessica N, Maggie - Emma N, Maria, Matilda, Linnea - Carro, jag. Olinda, Linda, Emma L och Julle började på bänken.
 
 
Matchen startar lite avvaktande från båda lagen, men tidigt tar vi över spelet. Det är mycket spel på deras planhalva, men vi skapar inte så mycket chanser. Vi håller ihop vårt försvarsspel bra och tillåter inte motståndarna komma nära vårt mål. Vi skapar några hörnor. Emma N slår alla. Det blir farligt flera gånger. Den första går precis förbi bortre stolpen och Jessica är väldigt nära att trycka dit 1-0. Elle är uppe och nickar på en och Jessica på en annan, men ingen av dem får bollen på mål. Vi fortsätter att sätta press högt upp och kommer närmare deras mål. Både jag och Carro kommer runt på kanterna, men det sista framför mål saknas. Det är fortfarande väldigt blött på planen och vi har svårt att få iväg avsluten. Vi får några frisparkar, men inte heller de blir riktigt farliga. Tiden går och det känns som vi inte ska få hål på dem i första halvlek, men med tio minuter kvar kommer äntligen 1-0. Jessica slår en långboll, som deras back missbedömer. Bollen når mig, som blir helt fri. Mitt avslut blir inte som jag tänkt mig, då jag knappt träffar bollen, men det räcker och bollen går in vid bortre stolpen. Vi fortsätter vår press och strax därefter kommer 2-0. Den här gången spelar Carro snyggt fram mig och jag kan från nära håll enkelt sätta bollen vid andra stolpen.
 
 
Vi avslutade den första halvleken riktigt bra. Nu är det bara att gå ut och fortsätta jobba i andra. Emma L kommer in på en kant och Lina går ut. Vi börjar att trycka på direkt, men motståndarna har ändrat om lite i laget och är mycket bättre med i matchen. Det blir mycket inkast på högersidan. Jessica kastar några långa, men det blir aldrig riktigt farligt. Vi känns stressade i vårt spel och skapar inte lika mycket som i första. Emma slår någon frispark, men målvakten är bra med. Trots att vi inte riktigt får till vårt spel, så ligger vi ändå bra med i försvaret och hindrar dem från att komma nära vårt mål. När 20 minuter har gått, så kommer äntligen 3-0. Linnea hittar mig framför straffområdet och jag lägger bak bollen till Matilda. Hon tar med sig bollen och sätter den vid bortre stolpen. Matildas första mål för säsongen och matchen känns avgjord. Linda kommer in istället för Carro och Olinda byter med Emma L. Båda gör riktigt pigga inhopp. De springer mycket, trycker till i närkamperna och är bra framme på flera målchanser. I slutet av matchen släpper vi till några målchanser. De får några hörnor, men vi är bra med och rensar undan. Med fem minuter kvar så får de en frispark ute på kanten. De lägger in den bra framför mål, men Sandra är där och boxar ut bollen. Dock inte bättre än att den hamnar hos en av deras spelare, som snyggt sätter bollen i mål. Otagbart för Sandra och 3-1. De sista minuterna blir aldrig spännande. Vi håller undan och vinner.
 
 
Vi gör en stabil insats, men borde ha kunnat göra fler mål. Alla gör en bra match! Maggie gör återigen är riktigt bra match. Hon verkar aldrig bli trött och i slutet av matchen tog hon flera löpningar ända ner till deras hörnflagga. Matilda springer också riktigt mycket och hon var värd att äntligen få göra mål. Om matchen mot Onslunda var jämnare än siffrorna visade, så var det tvärtom i den här matchen. Vi borda ha vunnit med större marginal. Nu laddar vi för säsongsavslutningen mot Skillinge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0