Malvas Namngivningsfest!

I lördags var det så dags. Vi började dagen med att göra hand- och fotavtryck på Malva. Det blev lite kladdigt med färgen, men resultatet blev bra. Sedan blev det bad för mig och Malva. Malva somnade sen och sov i tre timmar. Perfekt för oss. Jag fixade klart med smörgåstårtorna och Jimmy dukade i källarlokalen. Min familj kom vid ett och hjälpte till att göra fint. Anneli och Oskar passade Malva och fixade hennes frisyr, som hon precis hade dragit loss. Det blev lite stressigt i slutet och gästerna dök upp redan tjugo i två. Malva fick jättemycket presenter och blev buren av alla. Festen började med en tipspromenad ute i det fina vädret. Några frågor var nog ganska kluriga. De handlade om Malva och hennes första tid. Vilken frukt var den första hon smakade?, Vad hette hennes grupp på babysimmet? och Varför var hon på akuten i april? var några av frågorna. Man hade en klar fördel av att ha följt bloggen. Det blev sen smörgåstårta. Efter maten blev det prisutdelning. Margareta, Johanna, Ebba och Iris vann och fick en godispåse och Malvas hand- och fotavtryck, som de gav vidare till Margit. Vi fortsatte med bildvisning. 61 bilder på Malvas liv. Mest skratt fick bilderna på Jimmy och Malva som sover i alla möjliga ställningar. Vi öppnade därefter alla presenter. Vi fick hjälp av Jennifer, Julia och Malte. Malva fick väldigt fina och användbara saker. Lite svårt i efterhand att ha koll på vad hon fick av alla, när det öppnades flera paket samtidigt, men jag tror jag vet från vem allt kommer ifrån. Hon fick matstol, gåvagn, smycken med månadsten, fotobok, tre par skor, söta kläder, roliga leksaker, söta gosedjur, mätsticka, böcker och CD-skivor med ramsor, sagor och sånger. Av mina föräldrar fick hon en bilstol, som vi ska välja när hon växt ur den hon har nu. Sedan var det dags för fika. Mamma hade varit uppe och vispat grädde till kakorna. När vi åt, så var det dags för två sånger. Mamma spelade gitarr och alla sjöng. Idas sommarvisa och Ekorrn satt i granen. Barnen var ute och lekte efteråt och Malte och Iris kommer in helt leriga. Det var kul att leka i geggamojan. De fick tvättas och byta kläder, vilket inte var lika kul. Efterhand droppade folk av och de sista lämnade vid sju. Vi fick hjälp av min familj, moster och kusiner att plocka undan och slänga skräp. Jag och Jimmy fixade sen hela kvällen. Jag diskade i några timmar och Jimmy städade och plockade undan i källaren. Skönt att bli nästan helt klara på kvällen.
 
 
Vi blev själva nöjda med festen och det lät som alla tyckte det hade varit lyckat. Kul att så många kunde komma. Vi bjöd 39 och 38 kom. Vi är jätteglada för all hjälp vi fick av min mamma och pappa. Utan dem hade det blivit väldigt stressigt och mycket mer att göra. Malva skötte sig superbra. Hon var runt hos alla och var bara lite ledsen i mitten, när hon började bli hungrig. Malte stod för de sötaste uttalandena. Först var han framme och pekade på mitt bröst när jag matade Malva och frågade om det var bebismat. Sedan vände han sig om och sa om Malva. Jag ÄLSKAR henne. Så sött! Vi tackar för alla presenter och tror att allt kommer till stor användning!
 

Kommentarer
Postat av: agnetha ögren

Vilka fina bilder, speciellt det sista på dig, Jimmy och Malva. Det kortet vill vi ha och ett att skicka till Vivi. Vi tycker också att festen blev väldigt lyckad. En fantastisk sommardag!

Svar: Vi fixar det. Det hann ju med att ösregna också!;)
Helena

2013-06-06 @ 13:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0