Bad och fotboll

I tisdags gjorde jag inte mycket och hade lite sovmorgon med Malva, när Jimmy var och tränade.

Idag gick vi istället till badet när han var och tränade. Malva var på toppenhumör och vinkade till alla som var och badade. Det enda hon inte ville göra, var dyken under vattnet som vi brukar träna på. Istället för att komma till mig när jag håller i hennes händer, så böjde hon hela kroppen bakåt i en brygga. Skönt att bada!

På kvällen åkte jag till Sandby för att träna fotboll. Det var ganska kallt, men det regnade inte. Vi var dubbelt så många som på inneträningen sist. 18 stycken. Pilan och Josse var där igen. Roligt att de inte blev avskräckta sist. Vi började träningen med en ny övning med lite teknik. Vändningar, sedan, nick och bröstningar. Rolig övning! Jag har aldrig övat på att brösta bollen till någon. Vi fortsatte med att hålla bollen på en yta med över- och undertal. Det ena laget hade väggar. Stundtals bra tempo, genomtänkta löpningar och fina passningar. Vi spelade sedan med tre lag. Ett var väggar. I mitt lag turades vi om att stå i mål. Vår första match gick sådär, men sedan tyckte jag vi spelade bra. Det blev en hel del riktigt snygga mål. Carro, Tilda, Emma N och Sofia fick till några riktiga pärlor. Vi avslutade med övningen, där man är fyra och fyra och Claudio pekar vilket håll vi ska springa och runda en kon. Jag gillar den riktigt mycket. Själv lyckades jag vinna alla rundorna för en gång skull. Det finns väl inga regler i den övningen eller?!?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0