Dubbla födelsedagar

Juldagen började i Sandby. Vi firade min mamma som fyllde 60 år. Hon fick en röd Kitchenaid köksmaskin av oss barn. Pappa gav henne trisslotter, rosor och en ny mobil. Det snöade på morgonen, men det slutade lagom tills vi kom till Skrylle. Vi lekte först vid naturrum och gick sedan en runda. Malva gillade snön och även vi andra. Hon gick nästan hela vägen själv. Vi såg också några rådjur på nära håll. Det blev ganska kallt och sedan var det skönt att åka hem och värma sig. Det blev tårta med hallon, innan vi åkte hem.
 
 
Vid 17 var vi på Elysée för att fira Margit som blev 94 år. Vi var 18 stycken. Jimmy åt kyckling och jag hamburgartallrik. Malva delade med mig och det var nog tur. Barnmenyerna kostade 98 kr och var väldigt stora. Malva åt nog fem pommes, några vindruvor och majs från salladsbuffén. Själv orkade jag inte alls mycket och lämnade en hel del pommes. Jag som alltid brukar orka allt. Malva hade tur och fick 1,5 kula glass, som Malte inte ville ha. Vilken lycka! Hon var även väldigt intresserad av barnen och deras leksaker. Efter maten gick vi till Margit för att äta tårta. Fina och goda princesstårtor! Malva lekte hela kvällen med de större barnen. Roligast var nog att gå i Iris klackskor. Hur lätt som helst för en tvååring. Hon fick även låna lila läppstift. Ett väldigt lyckat firande av Margit, som verkade nöjd med dagen!
 

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Tack för ett mysigt födelsedagsfirande!

2014-12-28 @ 11:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0