Tomtecupen

Igår var det dags för comeback på riktigt. Futsal i Tomtecupen. Lotta stod i mål. Emma N, Carro, Matilda, Linnea, Lindell, Hallqvist, Jönsson och jag spelade ute. Vi spelade tre matcher mot Blentarp, Olympic och Oxie.
 
Första matchen var mot Blentarp, som kändes som det lättaste motståndet. Det började fysiskt och med högt tempo. Vi hade svårt att få något spel och det var lite halvchanser åt båda håll. Efter några minuter fick jag ett jätteläge och lång tid med boll, så det var bara att sätta 1-0. Blentarp kvitterade, men jag kunde sedan slå in 2-1, som blev slutresultatet. Det kändes som vi borde ha gjort något fler mål, men skönt med vinst i första.
 
I andra matchen mötte vi Olympic, som hade förlorat mot Oxie med 2-1 i första. Det blev högre tempo och tuffare spel. Båda lagen försvarade sig bra, men jag tyckte vi spelade oss till några fina chanser. Olympic tog ledningen, då vi tappade i press. Ganska snabbt kvitterade vi. Jag fick bollen på kanten och jag och Hallqvist kom till ett bra läge. Backen täckte henne, så jag kunde slå in bollen vid första stolpen. Det blev ett riktigt surt slut, när Olympic gör 2-1 efter att vi slarvat när vi hade bollen.
 
Jimmy, Malva och Vide var och kollade på den matchen och efteråt sa Malva att hon hade hejat. Hon verkade annars ganska trött och pillade i Annas (Lindells syster) hår. Jag frågade om hon sett mitt mål, men då sa hon bara "mamma trilla". Typiskt att hon skulle komma ihåg det och inte mitt mål. Hon tyckte nog annars det var roligast att vara med på vår uppvärming. Springa och göra sidhopp.
 
Inför sista matchen, så gällde det att vinna med 2-0 för att vara säkra att gå vidare. Vi får en kanonstart och leder tidigt med 2-0, efter mål av Matilda och Lindell. Vi spelar bra och har någon riktigt bra chans. Tyvärr gör det två snabba och det är kvitterat. Vi fortsätter att skapa chanser. Jag har ett friläge, men får bollen för långt ifrån mig. Emma slår en riktigt bra frispark, men deras målvakt spelar riktigt bra och räddar allt. Oxie tar också ledningen, men vi trycker på och i slutet kvitterar Jönsson till 3-3.
 
Vi hade gått vidare om Olympic hade förlorat mot Blentarp, men de vann med 4-2. Alla matcher var jämna, men vi hade inte marginalerna på vår sida. Kul att se Lotta i mål. Hon gjorde några grymma benparader och var säker i sina utkast och spel med fötterna. Själv trodde jag att jag skulle känna mig lite långsam, men det kändes riktigt bra. Jag vill ju alltid vinna, men trots att vi inte gick vidare så var det riktigt kul att spela match igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0