Världens bästa stora syster och duktiga Vide

Malva var på Luciafirande på förskolan i fredags. Jag och Vide var hemma och fixade saker. Han lyckades för första gången vända sig från rygg till mage. Tre månader innan Malva, men vid samma storlek. I ösregn gick vi för att hämta henne vid två. När vi kom hem, så snabbade vi oss in. Vide låg på mage på fårskinnet och Malva lekte med sina leksaker. Jag sa till henne att jag snabbt skulle ställa in vagnarna i förrådet, för att de inte skulle bli ännu mer blöta. Hon gick fram till Vide och klappade honom på huvudet och sa: Mamma komma snart. Jag snabbade mig ut och ställde in vagnarna och var tillbaka minuten senare. Då står Malva en bit mot dörren och säger snällt till Vide: Mamma komma. När jag kommer in, så har hon lagt hans hundleksak och en pixibok framför honom. Man glömmer ju alla dumma saker hon hittar på då.:)
 
På kvällen åkte jag och Malva till Parkmöllan för att bada. Efter två minuter på badet, så sa Malva att hon ville hem. Jag frågade varför och hon sa sova. Det kändes lite onödigt att åka hem direkt, men hon glömde snabbt att hon var trött. Inte lätt att veta när man ska sova, när det blir mörkt så tidigt. Vi hade med hennes badring och hon simmade själv i stora bassängen. Hon hoppade också i från kanten hur många gånger som helst. Vi stannade drygt en timme. Hon kommenterar väldigt mycket. Säger flicka och pojke till alla. När vi skulle duscha sa hon att alla skulle hem och sova. Själv somnade hon som en stock i bilen hem.
 
Vide sitter bättre och bättre, men Malva vill helst inte låna ut sin stol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0