Guldkantad helg!

Lördagen började på bästa sätt med guld för damerna. Vilket lopp! Ida var riktigt bra. Emma var grym. Anna höll på att tappa, men höll Norge bakom sig. Kalla avslutade med en riktig bragd. Bragdguldet är väl redan klart! Själv hade jag 200 i puls och hade svårt att sitta still. Malva sov och Jimmy låg avslappnad i soffan och kollade på någon serie samtidigt. Vilket härligt guld!
 
Efter stafetten cyklade jag till Kulladal. Jag skulle vara AD till Ibbe i matchen Kulladals FF - Kosova IF. Matchen inleddes med en tyst minut, eftersom en pappa till en i Kosova hade blivit skjuten dagen innan. Själv kändes det bra på linjen. Det var några gånger jag tittade för mycket på spelet, men jag hann komma i linje innan bollen spelades. Matchen vann Kulladal med 2-0, efter ett mål i varje halvlek.
 
På kvällen åkte vi till Eslöv. Petra bjöd på mat och vi tittade på Melodifestivalen. Det var riktigt god mat! Jag var tvungen att ta tre gånger, så jag blev väldigt mätt. Svårt med riktig matro med två små barn, men vi hann alla bli mätta. Melodifestivalen var sådär. Det kändes som det var den sämsta deltävlingen hittills. Resultatet blev ganska oväntat. Vi åt godis och chips och Petra tog sedan fram en tårta och glass. Väldigt smaskigt!
 
Lördagen inleddes på samma sätt som söndagen med guld. Inte lika spännande, men lite oroligt när Lars tappade skidan och Legkov flög upp för backen och närmade sig Johan. Vilken uppvisning av Sverige! Jag hoppas på fler medaljer för Sverige!
 
Jimmy höll sedan i fysträningen. Ett annat pass än första gången. Vi startade med idioten. Sedan några stafetter. Några övningar som var samma som sist, men mer magövningar och en massa burpees. Passet avslutades med att vi skulle hålla en person som skulle springa idioten. Jag höll Josse som var urstark, så Jimmy fick ta över för att hon skulle få motstånd när hon sprang. Det var en riktigt jobbig övning! Träningen avslutades med spel. Mitt lag vann! Amanda H gjorde nog flest mål!:)
 
Helgen avslutades med trerätters på Le Colisé. Vitlöksbröd, laxplanka och cheesecake. Malva smakade lite av allt, men ville mest ha Jimmys efterrätt (tobleronemousse).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0