Varma dagar!

I måndags tog jag och Malva bussen till Kompassen. Efteråt träffade vi Mikael på centralen. Istället för att åka till Ribban och bada, så bestämde vi oss för att åka hem till Tygelsjö, eftersom det såg så mörkt ut på himlen. I Tygelsjö började det vräka ner. Vi tog skydd under ett träd och sprang sedan över gatan in i busskuren. Vi väntade i en timme, innan det slutade regna, blixtra och åska. Malva var en aning rastlös. Jimmy kom hem en stund efter vi kommit hem och Malva var glad över att se honom.
 
 
På tisdagen jobbade Jimmy och min pappa i trädgården. Jag och mamma var med Malva på en lekplats. På eftermiddagen cyklade vi en lång tur ut till Klagshamn och tog oss längst ut på piren. Härligt att cykla dit, men mycket motvind hem. Jag blev helt svettig och ångrade att jag inte hade badat när vi var vid havet. På kvällen tog jag bussen till Malmö. Vi hade tjejtisdag på Lilla Torg på Victors. Det var sju stycken som kom. Själv åt jag burgare. En härlig kväll, men serveringen på stället kunde ha varit bättre. Stackars tjejen på bordet bredvid som fick dricka över sig och sedan fel mat två gånger. Kvällen avslutades med fotboll. Det kändes som det kunde bli jämnt, men efter ett blöjbyte på Malva, där tyskarna gjorde tre mål, så kändes det helt avgjort. Matchen blev ganska tråkig sedan. Skumt att ett lag kan rasa ihop så totalt på den här nivån.
 
 
I onsdags var det min födelsedag. Vi började dagen på Kompassen. Malva lekte med Majkens dotter, Aleja 5 år. Aleja hade väntat på Malva och de gjorde allt tillsammans. Aleja frågade om hon inte kunde komma hem till oss på onsdag, så att de kunde leka. Så söta. Malva ser upp till henne och gör precis likadant. När vi åt så ville inte Malva ha mer, men så kom Aleja och matade henne och då gick det hur bra som helst. Vi åkte vidare till Tvedöra för att bada. Jätteskönt i vattnet och Malva hade jättekul. Vi badade nog i en timme, innan vi åkte till Sandby. Det blev grillat och hallontårta! Smaskigt! På kvällen blev det den andra semifinalen och betydligt jämnare. Kul med ett sydamerikanskt lag i finalen!
 
 
I torsdags var Jimmy och slängde skräp på förmiddagen och åkte inom Ikea för att köpa säng till Malva. Malva och jag var på Kompassen igen. Det blev sångstund och sen sa vi hejdå till Majken och Fanny, som ska ha sommarlov. Jimmy och pappa jobbade i trädgården och jag och Malva tog cykeln till Klagshamn. Det blev ett härligt dopp och lite grävande i sanden. Härligt i vattnet. Det blev riktigt jobbigt att cykla hem i motvinden, så det fick bli bad på kvällen igen. Malva sov första natten i sin egen säng och vaknade först vid fem.
 
 
I fredags var jag hos barnmorskan på förmiddagen. Jag var hos en annan än jag brukar, så min var på semester och om två veckor ska jag träffa ytterligare en annan. Magen var nu 29 cm, men jag hade inte gått upp något i vikt. 75 kg väger jag. Förra gången vägde jag 81 kg när Malva kom, så får se om jag spränger den gränsen den här gången. Hjärtat lät bra och slog med 140 slag. Mitt blodtryck var bra och blodvärden kollade hon aldrig. Jimmy och pappa fortsatte med trädgårdsarbetet. Jag och mamma var först med Malva på lekplats och hon ville mest äta vinbär från buskarna som fanns där. Vi städade även undan lite där inne. På kvällen blev det tacos!
 
Igår fortsatte värmen på förmiddagen och Malva var inne och lekte med Emila och Lilly. Det blev bad i poolen och hon fick en massa Mariekex. På eftermiddagen var vi på lekplats och sedan kom regnet! Kvällen avslutades med pannkakor med grädde och sylt. Malva har inte något emot sådan mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0