Heldag med barnen!

Igår var Malva hemma från förskolan. Vide blev två månader i torsdags och nu får Malva bara vara 15 timmar på förskolan. Hon vaknade helt snuvig igen. Tycker hon har haft tillräckligt med förkyldningar nu under hösten. Vi hade bra med tid på morgonen, men det blev ändå stressigt när vi skulle iväg. Första stoppet var på besiktningen i Fosie. Malva ville först att pappa skulle sitta bak med henne och sedan blev hon ledsen när besiktningsmannen körde iväg med bilen. Vår gamla Saab blev godkänd utan anmärkning, så nu ska den säljas!
 
Vi åkte sedan till Kompassen. Malva var lite blyg när vi kom dit, men verkade ändå glad att träffa Fanny och Majken igen. Vi ska försöka gå dit en gång i veckan. Malva ritade en farsdagsteckning till pappa och lekte med lera. Förkylningen gjorde att hon var lite gnälligare än hon brukar vara. Under sångstunden så hade jag Vide i bärsele och Malva ville helst sitta i mitt knä. Tre låtar efter Små grodorna, så kom hon på att hon ville vara groda och blev ledsen. Efter sången så åt vi macka och äpple även här blev hon lite ledsen, när en flicka drack juice och Malva bara fick vatten. Jag satt sedan kvar vid matbordet och Malva lekte själv. Då verkade hon glad igen.
 
Vi gick sedan till Möllan och storhandlade frukt. Malva fick smaka vindruvor och var nöjd. Därefter var det Citygross. Här gjorde jag ett fynd. Om jag köpte ett paket Bamseblöjor för 50 kr, så fick jag en biobiljett och en liten lilleskutt. Både jag och Malva var nöjda med den dealen. Sista stoppet var Biltema. Jag hittade snabbt vad jag letade efter och sedan blev det mjukglass i caféet. Malva tog evigheter på sig att äta upp sin glass, så jag fick hjälpa henne.:)
 
När vi kom hem, så var Jimmy hemma och Malva sken upp. Jimmy är favoriten just nu. På kvällen blev det bad för Malva och jag tittade sedan på Idol.
 
Malva och Vide fick igår en liten kusin, så nu är inte Vide minst i släkten. Han är nästan dubbelt så stor, som Tobbe och Johannas son. 14 dagar över tiden, men ändå vägde han bara 3,4 kg. Ska bli kul att träffa honom, men vi får nog vänta tills Malva blir friskare.
 
Malva bjuder killarna på dricka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0