Framsteg, fotboll och sjukdom

Förra fredagen passade vi på att åka och bada igen. Jag och barnen tog buss och tåg till Ribban. Gäller att passa på att utnyttja sommarkortet och Malva gillar att åka kommunalt.:) Malva har blivit riktigt duktig på att inte ha blöja, så jag vågade att ha henne utan hela dagen. På stranden var det väldigt blåsigt. Mikael kom också. Malva lekte i vattnet och vi tog ett dopp från bryggan. Inte så varmt i blåsten och man fick vara beredd att blunda när sanden kom med vinden.
 
På kvällen var jag 4:e domare i skånederbyt Rosengård - Vittsjö. Lovisa dömde. Kul att träffa henne, för jag har aldrig dömt med henne. Jilan och Daniel var AD. Matchen blev spännande och slutade 2-2.
 
På lördagen var det viktig match mot Köpingebro IF på bortaplan. Viktiga poäng på spel. Vi var bättre i första och ledde med 2-0. De reducerade innan paus och i början av andra gjorde de 2-2. Till slut vann vi med 4-3 och tog tre poäng. Riktigt bra jobbat, men vi borde ha avgjort tidigare! Mer om matchen sen..
 
Efter matchen klippte jag och Malva Jimmy. Hon blev nöjd med resultatet, men det kom hår på fler ställen än om jag hade gjort det själv. Vi lämnade sedan barnen i Hököpinge och åkte vidare till Skanör för inflyttningsfest. Tyvärr blåste det lite för mycket, annars hade det varit en perfekt kväll för fest ute. Fördrink, lekar, grillad hamburgare och god chokladtårta. Det blev en väldigt trevlig fest, men själv var jag väldigt trött i slutet. Mitt lag kom tvåa i alla tävlingar. Samma lag vann allt. Flera passade på att ta ett bad i den varma jacuzzin. Vid två åkte vi hem för att hämta barnen. De sov gott, men när vi kom hem så hade Vide 39,5. Han skrek resten av natten.
 
 
Vi var inte pigga på söndagen. Jag sov nog max två timmar på natten. På förmiddagen upptäckte vi att Vide hade en massa prickar på benen. Det såg ut som vattkoppor, men det har han ju haft. Febern var lägre och han och Malva busade där hemma. Vide går nu runt i hela huset. Malva tycker ibland det går långsamt, så hon hjälper till att öka farten. Vide har också fått sin femte tand. Den tredje där nere. Vi fick sedan åka med Vide till helgmottagningen och kolla upp honom. Malva och Jimmy var på teaterlekplatsen i Pildammsparken. Efter att många hade kolla på honom, så kunde de inte komma på vad det var utan gissade på allergi, insektsbett eller virus. De verkade inte störa honom så mycket. Han var lite mer gnällig än vanligt bara.
 
Den här veckan har jag jobbat, så Jimmy är hemma med barnen. I tisdags var Malva tillbaka på förskolan, men vid lunch ringde de och sa att hon hade 40 graders feber. Själv kände jag mig frusen. Vide och Jimmy var på vårdcentralen och visade upp blåsorna igen. Den här gången trodde de mest på vattkoppor, men visste inte säkert.
 
På tisdagkväll var jag i Helsingborg och dömde Svenska cupen. Eskilsminne DIF - FC Rosengård. Rosengård hade ett ungt lag med några a-lagsspelare. Det blev en målrik match. 3-7. Mycket publik och bra stämning!
 
På onsdagen skulle jag egentligen ha spelat match, men kände mig inte bra. Febern hade gått ner från 38,5 till 37,5, men jag hade ont i halsen och kände mig tung i huvudet. Vi förlorade med 3-1 mot Dösjöbro IF, men det var en stor förbättring sen förra mötet.
 
Malvas feber var borta igen på onsdagen, men hon blev hemma hela veckan. Hon har fått utslag. Mest på benen och fötterna och det har stört hennes sömn och humör en hel del. Många tårar. Vide har fortfarande kvar några blåsor, men är mycket mindre påverkad.
 
Idag skulle Jimmy med barnen på Kompassen. Själv känner jag mig nästan bra igen! Vädret fortsätter att vara fint! Hoppas vi kan hitta på något kul i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0