HBK/HIF - Hörby FF

En riktigt härlig sommardag i söndags. För en gångs skull var det nästan vindstilla i Hardeberga. Några spelare saknades som väntat, så här tidigt i augusti, men vi kom till spel med ett bra lag. Följande spelare startade: Julle - Eve, Jessica, Elle, Tilda - Linnea, Matilda, Emma N, Lindell - Amanda J, Stenkil. Johanna, Sanna och jag var avbytare i första halvlek.
 
Vi startar matchen bra. Alla jobbar tillsammans och vi hittar varandra bra. Lindell sätter tidigt fart och gör det svårt för Hörby FF. Emma N gör första målet. Ett hårt skott ribba in. Amanda spelade fram. Det ser riktigt bra ut från sidan. Vi ligger rätt i våra positioner och Hörby skapar inte mycket. Emma N spelar fram Lindell. Bollen går långt, så att målvakten är först på bollen. Lindell är där och krockar med målvakten och bollen blir fri. Domaren väljer att fortsätta spelet, så Lindell som har trillat kan resa sig och slå in bollen i öppet mål. Amanda spelar sedan fram Emma N till ett mål till. På en hörna av Emma N är Linnea stark vid bortre stolpen och kan göra mål. 4-0 stod det i paus, men det var bud på fler mål. Lindell kom runt mängder av gånger, men med både tur och skicklighet hindrade Hörbys försvar att det blev fler mål.
 
I paus kommer Johanna in som back, Sanna som yttermittfält och jag i anfallet. Hörby tar för sig mycket bättre i andra halvlek. Långa stunder är det de som har bollen och spelar runt. Vi ligger fortfarande i rätt positioner och det blir inte många avslut. Själva är vi mer effektiva när vi får chansen. Matilda hittar tidigt mig. Jag blir helt fri från vänster i straffområdet och kan enkelt rulla bollen förbi målvakten. Strax därefter hittar Emma mig och jag kommer fri från högerkanten. Målvakten kommer ut och jag kan skjuta över. Hörby fortsätter att ha mycket boll och på matchbilden känns det inte som vi leder så stort. Vi gör flera byten och det blir lite rörigt. Matilda hittar sedan mig med en boll och jag lyckas göra ett liknande mål som 6-0. I slutet spelar även Matilda fram Amanda J, som äntligen får dit bollen. 8-0. Skönt för Amanda att göra mål, efter allt hennes slit.
 
En riktigt bra match av oss. Alla gör det bra. Kul att se Tilda och Eve som ytterbackar. De bröt mycket bollar och var säkra i sitt agerande. Det här hoppas vi blir en rolig höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0